Varför har man delvis sluta tillverka ramsäckar

Varför har man delvis sluta tillverka ramsäckar?


Jag är en sådan som gillar konceptet ramsäck före än bara ryggsäck. Tänk med en ram kan man ta med både packning o lite till än dagens ryggsäckar.
Nu har jag en LK70 och den trivs jag med. har hört på olika svenska bolag om ramen ska komma tillbaka men det låter inte så tyvärr.
 
Tjäna pengar

Varför har man delvis sluta tillverka ramsäckar?


Jag är en sådan som gillar konceptet ramsäck före än bara ryggsäck. Tänk med en ram kan man ta med både packning o lite till än dagens ryggsäckar.
Nu har jag en LK70 och den trivs jag med. har hört på olika svenska bolag om ramen ska komma tillbaka men det låter inte så tyvärr.

Du har nog rätt men tillverkarna styr oss till nya modeller för du ska känna att din LK70 är stendöd även om den fungerar utmärk. Vilken dålig försäljningside att sälla en LK70 och kunden kommer åter efter 30 år och ev funderar på att köpa ny ryggsäck inom de närmaste 10 åren.
 
Tillgång och efterfrågan. PÅ den tiden som Fjällrävens gyroram var nytänkande så var de ramlösa (eller med intern ram) knappt påtänkta. Nu finns de och säljer bra. Denna försäljning drabbar ju ramsäckar, som då inte säöjer så bra. VArför tillverka något som folk inte köper?

Sånt händer ideligen, nya lösningar tar över och gamla försvinner/minskar. EN del gilar den gamla bättre och de hamnar då i en sits med mindre utbud.
 
Det går mode i mycket, bärkoncept är ett. Just nu leder ramlöst stort. Sanorlikt kommer pendeln att slå tillbaka någon gång längre fram. Var glad för din LK70, tung men rejäl.
go tur
 
Sen svänger pendeln tillbaka, ramsäckarna blir plötsligt heta igen och våra moderna säckar blir hopplöst ute. Och folk köar till butikerna för att få byta ut sina fullt fungerande utrustningar till det nya...
 
Sen svänger pendeln tillbaka, ramsäckarna blir plötsligt heta igen och våra moderna säckar blir hopplöst ute. Och folk köar till butikerna för att få byta ut sina fullt fungerande utrustningar till det nya...

Skulle bli förvånad som så sker om jag ska vara ärlig. Men visst vinylfantasterna väntar fortfarande på sin pendelsvängning.

DAgens stora softisar med intern ram är nog en del av den tillbakasvängning. Man upptäckte att man behövde stadga, och byggde då in den. Men visst, det kan ske att vanliga fyrkantramen komer tillbaka. Vi får väl vänta och se
 
Nej, det kommer aldrig att svänga tillbaka till ramryggsäckar, varför skulle det? Den stora marknaden är turister som reser med flyg, tåg och buss, de har inga fördelar med en ramryggsäck som fastnar överallt.
 
Vi vinylfantaster behöver inte vänta på att pendeln ska svänga. Många musiker (läs: ej popartister) ger ut sina plattor på vinyl fortfarande, men av uppenbara skäl säljs de inte på cdon eller ginza, än mindre på itunes ;-). Mycket nytt finns på vinyl, rock, reggae, rap, osv.
Det svåra är väl att få tag i en platta på vinyl om man inte köper den med en gång efter utgivningen. De går åt snabbt och det kommer inget nytt.
Det finns säkert nytillverkade ramsäckar, det är bara att ta fram förstoringsglaset och google.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sjodis Vilken Fjällräven väska har vi? Transportera 5
Fjorr Har Vy tåg blivit bättre. Transportera 7
MonicaKa Millican ryggsäckar, någon som har en? Transportera 16
Upuaut Impregneringen (?) har släppt Transportera 6
såg nån som har bra tips på en rygga med flera ändamål. Transportera 4
såg nån som har testat Bergans finmark 100 Transportera 0
såg nån som har testat TT FIELD PACK Transportera 0
EvaR Haglöfs backup - någon som har? Transportera 2
marnit Haglöfs LIM. Någon som har några erfarenheter? Transportera 5
ErikBergm Fjällräven Kajka 75/85 - ngn som har en? Transportera 85
knallert Storleken har betydelse Transportera 5
thor80 Bask Berg 100, någon som har erfarenhet av den? Transportera 4
petho Vilken säck har bäst vikt/volym-förhållande? Transportera 34
dusko jag har byggt en egen ramryggsäck Transportera 2
nattochdag Hur man använder en ryggsäck (Klättermusen) Transportera 6
Dan B Hur långt kommer man. Transportera 6
fredrik91 val av ryggsäck, vad skall man titta efter/undvika mm. Transportera 42
desireman Hur ska man packa en ryggsäck? Transportera 10
MartinR Var köper man MacPac ryggsäckar? Transportera 6
Jamte Vilka packpåsar ska man välja? Transportera 16
dabac vad gör man av gammal ryggsäck? Transportera 10
Wibrån Var kan man köpa lösa spännen till ryggan Transportera 9
Skipper_ Hur ställer man in sin ryggsäck, vilka belastningar är rätt? Transportera 17
sledman Tips på hur man kan fästa spade på Hagöfs victor 90100 Transportera 0
Schneeberger Volym - mindre än man tror. Transportera 0
Tidenztand Gungner var hittar man den. Transportera 0
Martin Fjäderlätt En bra rygga är allt man behöver. Transportera 11
PaulPersson Varför får man gamnacke Transportera 3
Hiza Hur många ryggor behöver man... (egentligen)? Transportera 90
lllusion Var hittar man Vaude försäljare? Transportera 6
sleget Instruktion för hur man använder ryggan? Transportera 10
hagafors Hur får man tag i en begagnad LK70? Transportera 8
Bengt S Var kan man köpa ryggsäcken Arc´Teryx Bora 80? Transportera 10
modan Var köper man Arcteryx Ryggor i Kanada? Transportera 1
Plumsis Kan man bygga dagsturssäck av Haglöfs Victor? Transportera 14
ebh Ryggsäckar ca 30 och 70 liter, vad skall man köpa? Transportera 14
Fredrik2 Vad skall man tänka på vid köp av beg. ryggsäck? Transportera 2
Nyman Var kan man hitta billiga militärcyklar? Transportera 2
Var kan man köpa Svensk plastskalsrygga? Transportera 1
Nyman VAr kan man köpa m/90 uppdragssäck? Transportera 8
Viken "hydration-rygga" ska man välja ? Transportera 0
Var köper man Berghaus? Transportera 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...