Vardagspackning?

Min EDC

Det här är vad jag har med mig en normal dag.

I nyckelknippan: Leatherman Squirt P4

I skaljackan (om jag har en sådan på mig): Visselpipa, Microficklampa Mobiltelefon

I ryggsäcken: Victorinox Huntsman, Cigarettändare, Första förband, Regnställ (ITAB Packaway), Försvarets Hudsalva (i rosa camouflageburk)

Uffe

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
vardagspackning

Ok, du ville veta vad jag har med mig jämt i väskan/ryggsäcken...

Mininessesär; plåster, nagelsax, nagelfil, miniflaska sårsprit, pincett, bomull, öronpinnar, kam, hårspänne/hårsnodd, öronproppar, miniparfym, våtservetter, handkräm, fickspegel, lipsyl, solstift, tandborste (rese), tandkräm (mini), tandtråd, säkerhetsnål.
.
Sittlapp (hopvikbar), buff, vattenflaska 3 dl, liten påse nötter, tuggummi, litet anteckningsblock, två pennor, sudd, märkpenna!, märkband!, tummstock (mini), reflexband, sårtape/ skavsårsplåster, näsdukar, solglasögon, fällkniv, ficklampa (mini- LED), antiseptisk handgel, tändstickor, visitkort, ljusstump
...pust (varför har jag en ljusstump i väskan? Måste vara sen jag åkte skidor sist, hmmm.. det var många veckor sen).

Och naturligtvis mobil, mp3 spelare, börs o nycklar. Kan eventuellt ha glömmt någon liten sak

Min sambo påstår att jag är släkt med kameler (jag tycker mer en dromedar -en puckel på ryggen).

Det här är vad jag har med mig en normal dag.

I nyckelknippan: Leatherman Squirt P4

I skaljackan (om jag har en sådan på mig): Visselpipa, Microficklampa Mobiltelefon

I ryggsäcken: Victorinox Huntsman, Cigarettändare, Första förband, Regnställ (ITAB Packaway), Försvarets Hudsalva (i rosa camouflageburk)

Uffe

Visselpipa! Varför glömmer jag alltid min hemma? Skulle göra stor nytta i trafiken (jag cyklar).
Man ska enligt lag ha en "fungerande ringklocka". Fungerande rigklocka - det perfekta exemplet på en oxymoron!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips