Var kan jag köpa G-1000 väv?

Min gamla Fjällrävenjacka fungerar fortfarande ypperligt men ändarna på ärmarna är uppslitna.

Jag vill lägga nytt tyg runt (som morsan gjorde med jeansen när man var ung på sjuttiotalet) men var köper jag väv? i Malmö/Lund.

Jag frågar här innan jag börjar ringa runt...

mipert; sa:
Min gamla Fjällrävenjacka fungerar fortfarande ypperligt men ändarna på ärmarna är uppslitna.

Jag vill lägga nytt tyg runt (som morsan gjorde med jeansen när man var ung på sjuttiotalet) men var köper jag väv? i Malmö/Lund.

Jag frågar här innan jag börjar ringa runt...

Nog svårt att få exakt G1000, jag har inte sett den väven i butik på många år.

Men det är ju en s k polycottonväv som finns hos sådan som Pennine och andra vävbutiker på Internet.

Skall det vara exakt den väven kanske du får leta på någon loppmarknad efter något plagg att klippa sönder

Jörgen

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
"Kontakta en lokal återförsäljare av Fjällräven & be dem beställa hem.

De färger som finns är

030/Dk.grey
110/Off whit
236/Lt.khaki
560/Navy
630/Olive
633/Dk.olive
Priset ut ur butik är 200 kr/metern. Bredden är 150cm"

Detta fick jag som svar när jag mailade Fjällräven för någon vecka sedan.

Eftersom du knappast kan få samma färg som du har på din jacka (den brukar ju bekas ganska fort) så kan det ju vara ett alternativ att slakta tt annat plagg i samma material. Det brukar inte vara svårt att hitta plagg i G-1000 väv på second hand och liknande.

Tack för alla tips.

Jag tar med jackan till Naturkompaniet och jämför med andra plagg, sedan tar de hem en tygbit nästan gratis...

Var dessutom i kontakt med Haglöfs med frågor om trådval -för att korta ärmarna på min Spiderjacka- och de svarade pronto med ett trevligt mail.
Heders.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips