Var hittar jag en transportväska?

Hej!
För en ny planerad cykeltur ute i Europa 2009 skulle jag behöva få tag på en transportväska till min cykel (mtb) så jag kan ta den på vilket flyg som helst.Jag har iofs sett några men de är tunga och klumpiga.jag är ute efter en typ som har låg vikt,är smidig och kan vikas/rullas ihop och tas med på pakethållaren.Finns det någon sådan på marknaden tro?
 
Vet inte om tipset om den här väskan har kommit upp här, men här är länken
http://www.groundeffect.co.nz/product-detail-TAR-BAG.htm

Har själv en sån ock kan varmt rekommendera den. Väskan ihoppackad och nerstoppad i sin egen påse så är den i telefonkatalogsformat med totalvikt 1,45 kg. Komplettera med rörisolering eller ett billigt liggunderlagg i småbitar för att skydda ramen så får du en väl skyddad cykel vid transporten.
Frakten är en behaglig överraskning från den här firman. Har köpt en merinotröja på siten och frakten var dryga 30 kronor trots att den skickas från andra sidan jordklotet och anlände en vecka senare :)
Här en till som skriver om den
http://otbiking.wordpress.com/
 
Vet inte om tipset om den här väskan har kommit upp här, men här är länken
http://www.groundeffect.co.nz/product-detail-TAR-BAG.htm

Har själv en sån ock kan varmt rekommendera den. Väskan ihoppackad och nerstoppad i sin egen påse så är den i telefonkatalogsformat med totalvikt 1,45 kg. Komplettera med rörisolering eller ett billigt liggunderlagg i småbitar för att skydda ramen så får du en väl skyddad cykel vid transporten.
Frakten är en behaglig överraskning från den här firman. Har köpt en merinotröja på siten och frakten var dryga 30 kronor trots att den skickas från andra sidan jordklotet och anlände en vecka senare :)
Här en till som skriver om den
http://otbiking.wordpress.com/

Det där lät ju väldigt bra.Precis mina önskemål och priset är helt ok jämfört med sv-butiker.Ska defenitivt köpa en sådan.
Tack för all hjälp!
 
Vet inte om tipset om den här väskan har kommit upp här, men här är länken
http://www.groundeffect.co.nz/product-detail-TAR-BAG.htm

Har själv en sån ock kan varmt rekommendera den. Väskan ihoppackad och nerstoppad i sin egen påse så är den i telefonkatalogsformat med totalvikt 1,45 kg. Komplettera med rörisolering eller ett billigt liggunderlagg i småbitar för att skydda ramen så får du en väl skyddad cykel vid transporten.
Frakten är en behaglig överraskning från den här firman. Har köpt en merinotröja på siten och frakten var dryga 30 kronor trots att den skickas från andra sidan jordklotet och anlände en vecka senare :)
Här en till som skriver om den
http://otbiking.wordpress.com/

Tack så mycket för tipset! Jag har nu testat den här väskan på tåget och det fungerade jättebra. Den är inget man vill bära på längre sträckor och jag tycker kanske att axelbandet kunde ha gjorts lite längre, men den är förhållandevis smidig och mycket prisvärd. Att packa ner cykeln var enkelt och det fanns gott om plats. Vid flygresor behövs såklart mer mjukt inuti, men har man bara grejer att stoppa i så går det nog att bädda in cykeln ordentligt. I nerpackat tillstånd (i medföljande påse) är väskan ganska liten, men ändå tillräckligt skrymmande för att den packningsmedvetne ska vilja lämna den hemma. Dock ser den ut att kunna passa som huvudkudde, insvept i något mjukt klädesplagg.
 
En gammal hederlig cykelkartong har alltid varit den ultimata lösningen för min del. Nedpackad i en kartong elimineras risken för transportskador till ett minimum och man kan sedan med gott samvete kasta kartongen när man är framme på resmålet. (Såvida man inte flyger tillbaka från samma plats.)
Det är aldrig något problem att tigga åt sig en ny kartong när man sedan flyger tillbaka. Har staden en flygplats, har de definitivt även en cykelaffär.

/Anders Forselius
www.metrobloggen.se/samborombon
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olaab Var hyra långfärdscykel i Japan, helst Sapporo Långcykling 0
halmstadanders Afrika, när var hur Långcykling 12
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
enSAM Cykla, var? Långcykling 4
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
graylingman Var köper man billigast Vaude eller Ortlieb cykelväskor? Långcykling 11
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
DaveOutdoor Marin Muirwood var? Långcykling 8
malinliljeblad Vill åka långt härifrån, ensam med cykeln - men var? Långcykling 9
metzan Var cykla - en vecka i Europa? Långcykling 11
LisaJ Var hitta STOR cykelkorg? Långcykling 8
liquidmonkey camel bak LOBO---var??? Långcykling 2
perosen var hitta finare navdynamo (DH-3N71 etc)? Långcykling 3
mattiase Var har de små diod-framlysena tagit vägen? Långcykling 19
ancalagon Var får man tag på cykelkartor över sverige? Långcykling 15
avsl0912 Så var det då klart, enhjulingskarriären är över! Långcykling 13
avsl0912 Så var det snart dags igen! Haparanda-Ystad på 1 hju1! Långcykling 12
KLAGER Det var en gång en cykel Långcykling 2
Albertsson Var köpa Ortlieb i Göteborgsområdet ? Långcykling 7
skiman Sverige-leden var finns hemsida med karta? Långcykling 2
PK Neelix Var cykla kring Umeå? Långcykling 1
igs DRESINCYKLING VAR ? Långcykling 5
lactlab Var köper jag en cykelresväska Långcykling 3
KTG Alla snackar om cyklar med stålram, men var finns dom? Långcykling 25
littlebigohrn Var finns logi på vägen mellan Strömsund -Stekenjokk Långcykling 11
Daddy Cool Genomresa Danmark! Hur? Var? Långcykling 3
The_Lost_Cyclist cykelsem var? Långcykling 5
ehn Var julklapparna inte tillräckligt hårda? Långcykling 0
littlebigohrn Var cykelvandrar jag i de djupa Värmlandskogarna? Långcykling 1
stellan Var kan man köpa Timex klockor i sverige Långcykling 3
stellan Begagnade racercyklar - Var? Långcykling 4
sjuttis Var köpa touringcykel? Långcykling 5
dirty harry Var kan jag hitta en ny Crescent Egil (den är stulen)? Långcykling 0
stellan Domningar i skrevet - var tog lille vännen vägen Långcykling 38
lizardking var köper man cykelväskor Långcykling 5
felldin Hur hittar ni bra tältplatser? Långcykling 9
guldtramp Årstid flr att cykla centralasien+rutthjälp+ hur hittar ni? Långcykling 0
Jackiie Hur hittar man campingplatserna? Långcykling 14
nilsenman Vart hittar man en bra långfärdshoj? Långcykling 13
OskarEriksson Jag söker en eller flera andra långvägscykare! Långcykling 2
majjen Jag vet inte vilken cykel jag vill ha / behöver Långcykling 28
fritzov Jag vill börja långfärdscyckla. Vad behöver jag Långcykling 4
Armas Mitt livs resa, hur bör jag färdas? Långcykling 25
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
Skipper_ Jag får plats med mer om jag skippar säckarna/persedelpåsarna? Långcykling 4
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Fraktal Skall jag fimpa STI eller V-bromsar? Långcykling 5
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...