Vandring/äventyr sommaren 2013?

Har planer på att cykla El Camino nu i slutet på maj!
Annars är det väl en massa små saker som alltid händer, men cyklingen är det enda "stora" (nästan) planerade.
 
Första målet är att se om jag klarar en solo-natt i skogen :)
Förhoppningsvis går det som en dans och då planerar jag att beta av lite etapper av bohusleden i sommar samt en del helg-hajker under vår, sommar och höst.

Mitt stora mål är egentligen kungsleden 2014.
 
Att få genomföra den vandring i Sarek/Padjelanta vi tvingades ställa in förra sommaren pga mina fotbesvär. Är nu opererad sedan några månader tillbaka och har så smått börjat rehab träningen med sikte inställt på att förhoppningsvis bli återställd till sommaren...
 
Vandring

Håller på att planera 3 vandringar i sommar. En med förälder och ett syskon. Rutten är inte bestämd, men vi ska röra oss runt Gällivare (så jag tar gärna emot tips). En med alla syskon till Kungsleden, samt en med vänner till Höga kusten :)

Men som tips på äventyr kan jag säga att Fagaras i Rumänien är mäktigt!
 
Hade!

jag hade planer på att vandra med fru och vår 9 åriga son i Pyrenéerna, men jag har precis (1 vecka sedan) slitit av min hälsena, så det blir nog inget med det!!

Någon som har erfarenhet av att vandra med ortos i naturen? Samt hur snabbt har ni kommit tillbaka till ett aktivt friluftsliv efter avslitna hälsenor?

Antagligen fel forum att posta i........:)
 
Mina äventyr till sommarn blir i första hand att lära mig paddla kajak, och sen utforska de närmaste paddelvattnen häromkring i min egna byggda kajak jag snickrar på nu under vintern.

Till land blir det sen diverse vandringar, korta dagsturer och en del övernattningar, ska ut mer än förra året, det är bestämt.
Bl.a blir det en tur till norge för fjällvandring med syskonen, exakt vars är inte bestämt än.
 
Siljan

Jag, tjejen och hunden ska börja gå Siljan runt på semestern iår. Vi läste om fäbovandring å siljan leden i utemagasinet ifjol och vi bestämde oss direkt :)
Annars blir det dom vanliga turerna på helgerna.

Matthias
 
Jag ska till Jotunheimen i sommar och vandra en vecka, bl a längs Besseggen, samt bestiga Galdhöpiggen och Glittertind. Efter flera års sommarvandringar i svenska fjällen är det nu dags för Norge!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anders_sthlm Gissa Position Gotland Allmänt om friluftsliv 10
jennyelisab1 Abisko i december Allmänt om friluftsliv 11
Bettman Regnkläder vandring - Kilpi Hurricane? Allmänt om friluftsliv 1
jojjebros Hur spenderar man sitt friskvårdsbidrag i naturen? Allmänt om friluftsliv 33
Östregård vandring våren? Allmänt om friluftsliv 2
harcerz Vandring Nära Stockholm Allmänt om friluftsliv 3
mariasavstrom Tälta vid sjö, utan vandring, Stockholm/Södermanland Allmänt om friluftsliv 2
AmaerildeRimfrost Hjälp! Min första vandring! Allmänt om friluftsliv 332
WahlgrenPeter Vandring i skåne Allmänt om friluftsliv 3
surud Vandring från skratch Allmänt om friluftsliv 7
behedwin packa ryggsäck - vandring - hur gör ni för att få plats? Allmänt om friluftsliv 20
Christian Småland mäta tillbakalagda höjdmeter på en vandring Allmänt om friluftsliv 5
Mullemek Tejpa eller inte tejpa fötter vid vandring Allmänt om friluftsliv 11
Still Alive Vandring i Hälsingland Allmänt om friluftsliv 2
mrbambocha Bästa plats för combon: MB, Snowboard, Vandring Allmänt om friluftsliv 2
Mullemek Bra vagn eller kärra för vandring på väg Allmänt om friluftsliv 11
Foten Mat för diabetiker på vandring Allmänt om friluftsliv 14
wayhide Jul vandring Bohusleden Allmänt om friluftsliv 0
tomhylsan Vandring är bra för hjärnan Allmänt om friluftsliv 3
Brage Vandring i Norge Allmänt om friluftsliv 4
Lajjan 2 dagars vandring i Närke i ängslandskap Allmänt om friluftsliv 1
wayhide Vandring Kompisar i Oslo trakten Allmänt om friluftsliv 0
Still Alive Hut vanligt är vandring utanför leder på låglandet? Allmänt om friluftsliv 24
stenblock Anser jägare/fiskare att vandring är meningslös hobby? Allmänt om friluftsliv 37
Zally64 Ett par dagars vandring önskar tips och råd. Allmänt om friluftsliv 3
ChristofferG Passande mat för en 6-8 dagars vandring Allmänt om friluftsliv 25
DDunderbarnet Överlevnads/Vandringspolare Södermanland sökes! Allmänt om friluftsliv 2
carta Tält för vandring Allmänt om friluftsliv 7
Gun-valld Vandring runt knuten Allmänt om friluftsliv 1
Suedish Vandring vid grövelsjön? Allmänt om friluftsliv 2
rotkraft Frågor inför vandring / Era erfarenheter av Corsica GR20 Allmänt om friluftsliv 4
lillvafflan Svensk bilsemester med vandring och friluftsliv Allmänt om friluftsliv 9
emailkia Rätt regnkläder för vandring, behöver tips och råd Allmänt om friluftsliv 19
Kortelainen Weekend Vandring Allmänt om friluftsliv 5
snusfar Vandring Allmänt om friluftsliv 3
cooper99 Tips inför roadtrip och vandring i Norge? Allmänt om friluftsliv 0
fotografiskt Vandring i sjuhäradsbygden Allmänt om friluftsliv 0
sanjacobi Äventyr/friluftsliv vs vardag med 40h arbetsvecka Allmänt om friluftsliv 16
lynne99 Tips på äventyr för ungdomar! Allmänt om friluftsliv 3
seww Långhelg = äventyr? Allmänt om friluftsliv 8
jonas18z Kan ni tipsa mig på roliga äventyr runt Stockholm? Allmänt om friluftsliv 4
mrbambocha Gillar äventyr och friluftsliv- vilken utb/yrke passar? Allmänt om friluftsliv 18
johanrosander Se min videoblogg om äventyr i Sverige! Allmänt om friluftsliv 0
leissner Äventyr och shopping i Georgien? Allmänt om friluftsliv 2
seon Äventyr, vad är det? Allmänt om friluftsliv 21
MonicaKa När det inte blir som planerat - oväntade äventyr Allmänt om friluftsliv 25
Benjji Framtidens äventyr? Allmänt om friluftsliv 8
krokben Bo i skogen under sommaren Allmänt om friluftsliv 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.