Bo i skogen under sommaren

Hejsan!

Min plan var egentligen att leva i skogen under denna sommaren, men det blev aldrig av. Jag hittade aldrig någon att göra det med, vill helst inte göra det själv. Det kanske känns dumt att göra en sån här tråd nu när sommaren precis tog slut.
Men är det någon i Stockholm området som tänkte i samma banor men aldrig gjorde det? Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med er isåfall! :) Även fast det är så långt kvar tills nästa sommaren. Bara för att snacka lite

Är det någon som gjort något liknande förut? Skulle vara riktigt kul att höra hur det var osv.



Pontus
 
Jag bodde i skogen ensam i två år från 2008 till 2010. Det var härligt. Mat handlades så klart i affär. Ingen eld gjordes så klart upp och samtliga lägerplatser återställdes. (Om jag hade flyttat på en pinne eller så). Spårlös färdsel eller tillstånd från markägaren är det som gäller.
 
Tack för svar!

Jo ett par veckor hade också fungerat, men vill helst testa på det ett tag. Den där tråden du länkade var rätt gammal, vet du/ni någon annan sida där man kan komma i kontakt med likasinnade? :) Jag försökt googla lite men inte riktigt hittat de jag söker. Om det inte finns någon här.
 
Jag bodde i skogen ensam i två år från 2008 till 2010. Det var härligt. Mat handlades så klart i affär. Ingen eld gjordes så klart upp och samtliga lägerplatser återställdes. (Om jag hade flyttat på en pinne eller så). Spårlös färdsel eller tillstånd från markägaren är det som gäller.
Får jag fråga var i vårt land du höll till? Eller var det utomlands?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turep Rör med lock i skogen Allmänt om friluftsliv 3
friluftsbruden Känna sig säker i skogen? Allmänt om friluftsliv 36
turep Skyltar på L-balk i skogen Allmänt om friluftsliv 7
bombuspolaris Regler för att tälta i "skogen"? Allmänt om friluftsliv 234
Jimsson Toalett i skogen med barn Allmänt om friluftsliv 24
TROY GARNER Gamla bilvrak i skogen Allmänt om friluftsliv 51
Börner Filmporträtt om att flytta ut i skogen Allmänt om friluftsliv 61
Mirke komma ut i skogen Allmänt om friluftsliv 8
Still Alive Terrängkörning i skogen Allmänt om friluftsliv 177
SeekOut Sova ensam i skogen Allmänt om friluftsliv 168
onegear Frukost i skogen Allmänt om friluftsliv 17
nermander Scam i skogen? (Anklagad för vedstöld bara för man kör med släp) Allmänt om friluftsliv 9
tobbe_sunnewald_hotmail.com Den perfekta skogen efterlyses Allmänt om friluftsliv 2
pellepellepelle Allemansrätten i skogen Allmänt om friluftsliv 67
mikael108 Övervakningskameror i skogen Allmänt om friluftsliv 45
Skogstoker Hur torka ved i skogen bäst? Allmänt om friluftsliv 7
Voiceless Hålla sig varm under tarpen Allmänt om friluftsliv 15
Skojhyddan Svarta linorna under Fjällräven Abisko Dome tält Allmänt om friluftsliv 6
veni Fjällstugorna öppna under Juli/ Augusti? Allmänt om friluftsliv 21
oldtimer Fotvård före/under långvandring? Allmänt om friluftsliv 8
vincentt Allemansrätt på campingplats under stängd säsong Allmänt om friluftsliv 20
desireman Vandring/äventyr sommaren 2013? Allmänt om friluftsliv 51

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.