Val av multiverktyg

Beställ era Multiverktyg från USA

Ta en titt på priserna för multiverktyg i USA.. tex http://www.moontrail.com, tyvärr får Moontrail inte sälja Leatherman längre utanför USA men tex Gerber finns där.

Jag beställde 4 st "Gerber Suspension" för totalpris 100 US dollar, dvs, 171 SEK styck. Vad kostar den i Sverige? 450 SEK på Getout.se tex.

Frakt tillkommer förstås, ändå väldigt stor skillnad.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
dePaul; sa:
CEN; sa:
fyra gånger så tungt, ligger i strumplådan.
Så sant som det är sagt :)

Vikten är oftast avgörande. Det enda multiverktyg som jag alltid har på mig är.......: Micran! Den sitter på nyckelknippan tillsammans med en ARC AAA minificklampa, P38 öppnare och SwissTech UtiliKey.

~Paul~

Hur ofta använder du dessa saker i vardagliga livet? Kan inte komma på nån gång då jag inte klarat mig utan dem. Vill man t.ex ha en lampa finns det i telefonen.

Re: Beställ era Multiverktyg från USA

jamo; sa:
Ta en titt på priserna för multiverktyg i USA.. tex http://www.moontrail.com, tyvärr får Moontrail inte sälja Leatherman längre utanför USA men tex Gerber finns där.

Jag beställde 4 st "Gerber Suspension" för totalpris 100 US dollar, dvs, 171 SEK styck. Vad kostar den i Sverige? 450 SEK på Getout.se tex.

Frakt tillkommer förstås, ändå väldigt stor skillnad.

Ett annat tips är Micro-Tools http://www.micro-tools.com i Tyskland. Inte lika billigt som i USA, men å andra sidan slipper man allt tullkrångel och får beställningen oftast inom en vecka. Komplett.se säljer också LM billigt.

filto338; sa:
Hur ofta använder du dessa saker i vardagliga livet? Kan inte komma på nån gång då jag inte klarat mig utan dem. Vill man t.ex ha en lampa finns det i telefonen.
Ganska ofta faktiskt. Det har att göra med livssättet.

Lampan i din mobil är värdelös. Tänder hellre en tändsticka.

~Paul~

JAHA!! I går stod jag i oslo (tvi, spott, fräs..) med en FW med trasig fläkt och inga verktyg, hur surt var det att inte ha med min läderman?

dePaul; sa:
filto338; sa:

~Paul~

lampa i mobilen kan vara grymt bra.. funkade skitbra igår när jag skulle byta lampa på bilen miss i nassen på en liten skitväg utan belysning, skulle vilja göra det med en tändsticka..

-PaTRiC-; sa:
dePaul; sa:
filto338; sa:

~Paul~

lampa i mobilen kan vara grymt bra.. funkade skitbra igår när jag skulle byta lampa på bilen miss i nassen på en liten skitväg utan belysning, skulle vilja göra det med en tändsticka..

Jaa, ska det göras nåt under huven i bilen ( det lilla man klarar upp på dagens moderna bilar...) i mörker så lyser jag inte gärna med en tändsticka iaf :)

Avbitarens kvalité

Hej, har själv ingen erfarenhet av multiverktygen men effer att ha läst runt lite verkar det som om leatherman brukar vara lite bättre hopskruvade och kännas bättre rent kvalitetsmässigt jämfört med Gerber.
Hur är kvaliten i avbitaren på t.ex Leathermans Charge TTI jämfört med Gerbers Urban Legend?

(nu är det ju en helt annan kvalitetsnivå här men faktum är att jag använta Vixtorinox Champ tidigare när jag fixkat etc men på den pyttetången där har jag aldrig vågat använda tången då jag på min första fick ett jack i avbitaren när jag änvände den som....
....avbitare).

Några erfarenheter här av Leatherman Charge TTI och /Eller Gerber Urban legend?
Även rörande tången i övrigt?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips