Tång på leatherman wave
- Trådstartare Banankontakt
- Start datum
Om man nu måste ha ett multiverktyg så är Waven riktigt bra, men den kan aldrig mäta sig med riktiga verktyg. Jag har väldigt gott om både Leatherman o riktiga verktyg, den jag bär med mig nuförtiden är en Sceletool, och den trivs jag väldigt bra med. Den sista jag köpte var en Leatherman MUT, men den ligger bara i skåpet och ser fin ut, men den verkar kraftig nog att användas lite hårdare.
Om jag skulle vara borta så länge så skulle jag tveklöst satsa på riktiga grejor, tänger köper jag Knipex eller Bacho.
Om jag skulle vara borta så länge så skulle jag tveklöst satsa på riktiga grejor, tänger köper jag Knipex eller Bacho.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Priset ELFA har är 678 + MOMS ... Kanske ok(?) men inte så bra som jag trodde.
Nja ClasOhlson har 899:- som ordinarie pris så det är ju okej men inte mer. Men för ett par år sen gick dom ju inte att hitta för under typ 1300:-, jag tycker 899:- är riktigt prisvärt det också. Använder min varje dag till småfix som inte hade blivit gjort om man behövde gå ner i källaren och hämta rätt verktyg. Roar mig med att påpeka för frun så fort det dyker upp nån ny udda situation där den kommer till användning, senaste var att skära upp en princesstårta när vi hälsade på en släkting som nyss flyttat och inte hade lämpligt redskap ;-) Doch var det bara en 6-8-portioners tårta, om det varit en 10-12-portioners hade man nog fått grädde i mekaniken, får utfärda lite varning där
Jag köpte precis en leatherman wingman. Känns rejäl för priset (ca 500kr på naturkompaniet). Har inte hunnit utsätta den för så mycket prövningar ännu dock. Den har alla spec du eftefrågade förutom kapsylöppnaren.. Men konseröppnaren löser ju det problemet minst lika bra...
Wave har bra pris på Elfa just nu, funderar på att "slå till".
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-473-76&toc=18846
Vad jag kan se tar ELFA 1386kr EXKLUSIVE moms för Leatherman Wave, rena ockerpriset! Finns att köpa för drygt 800kr inkl moms från ex Webhallen!
Har motsvarande erfarenhet med min gamla PST. Den avbitaren är kass.Jag har klippt bromswire mwd en Leatherman, en äldre modell, PST. Den tången blev sig aldrig lik efter det, det blev en "bula" i skäret som inte gick att få till ordentligt. Nu har jag en billig BAHCO-tång till "fulgöra". Leatherman har ju en ny tång med utbytbara skär som ser intressant ut, Rebar ellr nåt sånt heter den. Gerber med utbytbara skär är väl annars ett bra alternativ. Wireklippare är nog lite overkill, va ?
Raskesven
De äldre Leatherman tängerna hade inte ett urtag längst ner i avbitaren som var tänkt för härdat, typ som taggtråd eller fiskekrokar.
Skeletool är en klockren tång om man vill ha en lätt och smdig tång, annars är den ganska klen. jag hade inte plockat med den som back-up till cykel.
Kanske denna?
http://www.leatherman.com/product/Rebar
Köp 2, en till er var och ha dem som back-up, men packa en riktig tång från Bacho. Köp inga "no-name" för att dem är billiga, köp riktiga grejor, det lönar sig i längden.
Skeletool är en klockren tång om man vill ha en lätt och smdig tång, annars är den ganska klen. jag hade inte plockat med den som back-up till cykel.
Kanske denna?
Köp 2, en till er var och ha dem som back-up, men packa en riktig tång från Bacho. Köp inga "no-name" för att dem är billiga, köp riktiga grejor, det lönar sig i längden.
Jag har haft mina funderingar på den här tången men avstått pga det mediokra bladstålet. 420HC är ett fint stål när Paul Bos får bestämma värmebehandlingen men inget jag skulle välja i samband med andra märken än Buck.1. Kanske denna?
2. köp riktiga grejor, det lönar sig i längden.
2. Verkligen!
~Paul~
Låter konstigt, har klippt spik med min Leatherman Wave utan att det syns några märken och vanlig ståltråd går ju bra. Lite wire borde väl funka. Har inte använt skeletool men den ser betydligt klenare ut.
Spik är mjukare än en vajer