Val av multiverktyg

-PaTRiC-; sa:
efter att ha burit multitång i skärpet sedan början på 90-talet så beslutade jag mig för någon månad sedan att lägga tången i en låda.. tänk er ångesten, känslan av att gå naken utan att spontant kunna renovera en diselpump på stan eller att snabbt och lätt kunna montera ner en televäxel..det värsta är att jag inte saknat tången en enda gång, jag har alltså kånkat på ett halvkilo plåt i brallorna under 16år..

Ett halvt kilo? 500 gram? Det var inte en tidigare nämnd Bahco?
cpic456b32a1241e7.jpg

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ha ha, tänkte mig inte för när jag skrev.

Appropå att inte sakna multitång när man slutar bära den, så är det med mycket annat.
Jag släpar runt alldeles för mycket prylar som jag ”behöver” och dagligen använder.
Men tar jag bort dem klarar jag mig ändå...

mipert; sa:
Ha ha, tänkte mig inte för när jag skrev.

Appropå att inte sakna multitång när man slutar bära den, så är det med mycket annat.
Jag släpar runt alldeles för mycket prylar som jag ”behöver” och dagligen använder.
Men tar jag bort dem klarar jag mig ändå...
En av mina "pryltrådar" handlade om just det här. Vad man släpar med sig till vardags och ute i naturen. Det var en riktigt underhållande läsning :).

~Paul~

På tal om onödiga saker, naturligtvis kunde jag inte behärska mig utan köpte -förutom Bahcorna- en Eka swede 38 och en Hultafors snickarkniv.

Ekan för nostalgin (pojkåren på sjuttiotalet).
Stålet är Sandvik 12C27 och efter bara två drag på brynet var den ruggigt vass.

Och för att bära allt onödigt köpte jag två Haglöfs ryggor på väg hem, en inCase 12" och en Radical 28 liter.

mipert; sa:
På tal om onödiga saker, naturligtvis kunde jag inte behärska mig utan köpte -förutom Bahcorna- en Eka swede 38 och en Hultafors snickarkniv.

Ekan för nostalgin (pojkåren på sjuttiotalet).
Stålet är Sandvik 12C27 och efter bara två drag på brynet var den ruggigt vass.

Och för att bära allt onödigt köpte jag två Haglöfs ryggor på väg hem, en inCase 12" och en Radical 28 liter.
AA, det är så härligt att shoppa :). Skämt åsido, grattis till de fina förvärven. Önskar jag hade lite över. Köpte en jäkla TV igår och den var inte helt billig. Nästan 10K.

~Paul~

PS Antar att det var träversionen (handtag) av EKA:n du köpte?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips