Utelivsmobil

Jag går i tankar på en ny mobil, självklart vattenskyddad och rellativt stötsäker.
De modeller jag vet är:
Simens ME45
Nokia 5210
Eriksson R310 (om den tillverkas fortfarande?)

Jag skulle vilja ha synpunkter på lurarna.
 
En snabb sökning här på Utsidan gav följande resultat:

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=16285

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=14491

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=11091

Jag har själv en Siemens M35 som jag är kalasnöjd med, den har tagit många stötar, en hel del regn (dock inget riktigt vattendopp) och den har även blivit rejält genomblöt i topplocket på ryggan. Den funkar fortfarande kalas!

Lycka till med letandet!

/ Nicke
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
5100!!

walkerboh; sa:
Jag går i tankar på en ny mobil, självklart vattenskyddad och rellativt stötsäker.
De modeller jag vet är:
Simens ME45
Nokia 5210
Eriksson R310 (om den tillverkas fortfarande?)

Jag skulle vilja ha synpunkter på lurarna.

Tjenare läste om en nya fräck nokia i tidningen igår 5100, tydligen en grym utetelefon för alla prylgalna.
5100 har ficklampa, termometer, kaloriräknare, nedräkningstimer, stoppur, ljudmätare och står imot damm och fukt.

+ att den är jävligt snygg

http://www.nokia.se/mobiltelefoner/5100/

jag skulle inte bangat en sån telefon!
 
walkerboh; sa:
Jag går i tankar på en ny mobil, självklart vattenskyddad och rellativt stötsäker.
De modeller jag vet är:
Simens ME45
Nokia 5210
Eriksson R310 (om den tillverkas fortfarande?)

Jag skulle vilja ha synpunkter på lurarna.

Enligt vad jag vet så är R310 en mycket bra telefon ur hållbarhetssynpunkt - som inte längre tillverkas. Så den får nog köpas begagnad om man nu ska ha tag i den...
 
Visst är R310 den mest tåliga av de 3 modeller du räknar upp. Och som skrivits innan, så¨tillverkas den inte längre. Programvara et c är dock väldigt ålderstigen, minst ett par år.

/Håkan
 
Benefon

Har själv en benefon esc! som du kan hitta på http://www.benefon.com.

Telefonen är ganska bra vattenskyddad och har en stor och tydlig display. Lite små knappar enligt min smak.

Dessutom har den en inbyggd GPS navigator...

/föhl
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Naturkompaniet

Jag har en gammal Nokia som jag förstärker med ett "skalskydd" från Naturkompaniet. Det är ett vattentät plasthölje som du stoppar telefonen i. Har använt den nar jag varit ute och vandrat och paddlat kajak.
Det är ju ingen mobil men det är ju lite extra skydd
 
Kolla mede pricerunner

En paddelbekant ringde mig häromdagen, för han hade råkat dränka sin nuvarande mobil. Han ville veta lite om R310, som han vet att jag har. Han hade fått ett tips om att det bara var i Sverige som R310 var efterfrågad, och att det fanns restlager utomlands.

En snabb sökning http://se.pricerunner.com ger några träffar inklusive 1 utomlands. Om träffarna stämmer med verkligheten har jag inte kollat.

Han dränkte sin mobil i toaletten :( , och då hjälper det inte att när han paddlar har han i likhet med undertecknad mobilen i en Aquapac.

Per Brune

[Ändrat av Brune 2003-02-04 kl 14:18]
 
Re: lättvikt

FJS90/91; sa:
Varför välja en tung telefon och bära på... Nej jag kör Erícsson T39 i plastpåse, lätt som satan!!

Det är ok att transportera i påse, men är man utomhus vid hög luftfuktighet så kan du ju inte öppna påsen utan att telefonen riskerar att krascha.
 
Re: lättvikt

FJS90/91; sa:
Varför välja en tung telefon och bära på... Nej jag kör Erícsson T39 i plastpåse, lätt som satan!!

Vanlig plastpåse (fryspåse+ snäpplås) duger inte som skydd vid bad. Det är flera plurrare i vinter som bittert fått erfara detta.

Per Brune
 
Re: Re: lättvikt

KLAGER; sa:
FJS90/91; sa:
Varför välja en tung telefon och bära på... Nej jag kör Erícsson T39 i plastpåse, lätt som satan!!

Det är ok att transportera i påse, men är man utomhus vid hög luftfuktighet så kan du ju inte öppna påsen utan att telefonen riskerar att krascha.

strunt!! den har funkat i jäkligt många lägen.. visst jag kan inte dyka med den men det kan jag leva med!! Den klarar ösregn och alla annan skit, sedan så e alla ericsson-telefoner begåvade med röststyrning som fungerar så man kan ha luren i jackan med headset.. Mitt headset har tvättats i tvättmaskin 2ggr och torktumlats 1ggr utan att visa tecken på att sluta fungera!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.