Utelivsmobil

*snyft* det var vackert skrivit Håkan, snart kanske du börjar gå upp i vikt så du blir lite mer rund å trind... Snåla inte med ålen!!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: lättvikt

Håkan K; sa:
Åom man haur tillefaunen i schortfickan åo bojjer saij frammaut sau trillar den i goulvet.

/Håkan - nej, jag har fortfarande inte lärt mig skånska...

ett enda lite fel gjorde du:

"schortfickan" borde vara "schortslomman"
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: lättvikt

FJS90/91; sa:
Håkan K; sa:
Åom man haur tillefaunen i schortfickan åo bojjer saij frammaut sau trillar den i goulvet.

/Håkan - nej, jag har fortfarande inte lärt mig skånska...

ett enda lite fel gjorde du:

"schortfickan" borde vara "schortslomman"

Lomman, naturligtvis. Å sen kan jag meddela att det är inte lätt att få i sig tillräckligt med animaliskt fett när sambon vegetarian! Rögad, luad å halmad ål lyser med sin frånvaro på matbordet. På sin höjd kan det bli en spettekaka.

/Håkan
 
hmmm appropå diskusionerna i fritt forum om urspåring.....

Det verkar gå undefär fem inlägg i snitt inan tråden spårar helt och lägger sig i diket, där resten av de 30 inläggen handlar om annat.

Lycka till med ålätandet Håkan
 
walkerboh; sa:
hmmm appropå diskusionerna i fritt forum om urspåring.....

Det verkar gå undefär fem inlägg i snitt inan tråden spårar helt och lägger sig i diket, där resten av de 30 inläggen handlar om annat.

Lycka till med ålätandet Håkan

Ber om ursäkt för urspårningen! Jag hävdar dock att det bara gjort 2 riktiga outdoor-mobiler:
Ericsson R310
Ericsson R250 Pro

Där R250 är av (nästan) tegelstenstorlek och tål (nästan) allt och R310 är robust, men fortfarande lite klumpig. Och båda är de till åren komna.

Tack, jag avstår tillsvidare från åldieten (försök inte lura mig från ämnet nu ;) )

/Håkan
 
Skräp-Siemens

Har en Siemens M35 och är inte nöjd för ett ögonblick. Har ingen aning om den klarar sig bra ute i naturen i regn och rusk eftersom jag aldrig tar med den dit. Antennen på den är nämligen så underdimensionerad att mottagningen suger fett oavsett vilket abonnemang man har.

Det som gör den riktigt riktigt rutten att använda är dock användargränssnittet. Det liknar ingenting annat. För att göra den enklaste lilla grej har man inte mindre än sex olika funktionsknappar att välja mellan. Och dessa används fullkomligt inkonsekvent mellan de olika funktionerna. Ibland ska man använda den ena knappen för att bekräfta, ibland en annan. Och för att t.ex. radera ett SMS man just läst krävs ungefär fyra miljoner knapptryckningar, fördelade på alla olika funktionsknappar...

Usel telefon.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.