Tungviktstarp

Tänkte jag skulle visa hur en riktig tungviktstarp ser ut. Själva pressenningen är inte alltför tung, men utrustningen för att sätta upp den väger ca 1400 kg. Det so behövs är en presenning och lite snöre från en järnaffär i Narvik, två teleskopiska skidstavar, några stora stenar och en Subaru Lecacy.

IppoNarvik_07_001.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tänkte jag skulle visa hur en riktig tungviktstarp ser ut. Själva pressenningen är inte alltför tung, men utrustningen för att sätta upp den väger ca 1400 kg. Det so behövs är en presenning och lite snöre från en järnaffär i Narvik, två teleskopiska skidstavar, några stora stenar och en Subaru Lecacy.

Vad är det mot Nermander som använder ett träd - det måste handla om flera ton där.

Beror ju lite på storleken på trädet:)

Men själva tarpen ser ju ut att vara av det lättare slaget, annat är det med hederliga gamla bomullspressar (för att inte tala om kamelhårstält, fast det är ju ett tält, ingen tarp:).

Av erfarenhet kan jag meddela att hastigheten på mellantung tarp fäst vid E-type är noll samt att takhöjden blir begränsad.....
//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips