Tjuvfiske

Så det är bara tjuvfiskare som skräpar ner ocn använder lågprismärken?
Dom verkar klart vara i majoritet.
För vem annars lämnar burkar ifrån majs och powerbait vid sjöar där mete är förbjudet?

En stor anledning till att använda billig utrustning är att utrustningen tas i beslag vid tjuvfiske. Då är det ju ”smart” att köpa något billigt att använda.
 
En seriös fiskare får väl ses som en person som bryr sig om naturen?

Så en tjuvfiskare får väl hamna i samma fack som dom som skräpar ner under vandringar i naturen?
För det är väl knappast en ursäkt att skräpa ner på fjället att kommunen inte ställt ut sopkärl där?
 

avslutad210712

Gäst
Jag har varit tjuvfiskare.

Så jag är ett miljösvin

Patestisk kommentar av dig

Gör om gör rätt

PS - jag köper alltid dyraste utrustning eller i alla fall nästan dyrast

Garanterar att dina Östermalmssvin är de som svinar ner mest
 

avslutad210712

Gäst
En seriös fiskare får väl ses som en person som bryr sig om naturen?

Tänkte inte gå över gränsen i kväll. Inte alls

Har träffat många "seriösa" fiskare som är de absolut absolut värsta svinen som finns

Många ölburkar. Många whisky-flaskor där som inte orkar tillbaka

Äääää va fan jag har betalat för flappflappen

Lappdjävlarna får rensa upp

Känns det igen

Känns det igen

Kanske du är en av dem

Nääää såklart inte för du er ju seeeeeeeeriiiös
 

avslutad210712

Gäst
Varför skulle en förpackning från ett lågprisföretag innebära att man är tjuvfiskare

Man kan väl ha löst fiskekort även om man inte ha råd att ha köpt svindyr utrustning

Så jävla less på att amatördetektiverna öppnar käften
 
Dom verkar klart vara i majoritet.
För vem annars lämnar burkar ifrån majs och powerbait vid sjöar där mete är förbjudet?

En stor anledning till att använda billig utrustning är att utrustningen tas i beslag vid tjuvfiske. Då är det ju ”smart” att köpa något billigt att använda.
Det låter mer som en teori än som nånting som nånsin har hänt. Ok, jag har sett det i nån Åsa-Nisse-film att länsfiskalen tagit utrustning i beslag och satt honom och Klabbarpan i finkan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ahvenet Att skylta med sitt tjuvfiske Fiske 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.