Fiskevakter har beslagtagit 900 meter olagliga nät i Kalix skärgård.

avslutad210712

Gäst
Vad har kustbevakningen att göra med avsaknad av åar i Norrbotten?

Vad får dig att tro att jag inte bor i Norrbotten?
Är uppvuxen på landet i Norrbotten bland många åar som man fiskat i som pojk.

Finns det havöring/borsting i dina åar? Det är det man fiskar efter nu.
 

avslutad210712

Gäst
Hej, du verkar inte vara den smartaste indianen i kanoten. Skärgården är nedströms älvar, n'est ce pas? De flesta norrländska älvar rinner ut i bottenviken, right? Fisk som skall uppströms behöver således passera skärgården.

Om de nu hittar nät har de ju en ganska exakt position på var de skall bedriva spaning, rimligtvis så vill ju tjyvfiskarna ta upp näten också. Känns orimligt att de bara vill döda fisk för sitt höga nöjes skull.


Nej jag paddlar inte så jag är nog rätt dålig på det. Vi kör en rymdkram på dig.

"Döda fiskar för sitt höga nöjes skjull"

Ojojoj. nobelpriset direkt.

De flesta jag känner. Nej ALLA jag känner äter upp fisken de får.

Men vi är inte MiljöPartisktisk idioter utan bara vanliga människor. Ytterligare en rymdkram till dig och Lövin.
 
Nej jag paddlar inte så jag är nog rätt dålig på det. Vi kör en rymdkram på dig.

"Döda fiskar för sitt höga nöjes skjull"

Ojojoj. nobelpriset direkt.

De flesta jag känner. Nej ALLA jag känner äter upp fisken de får.

Men vi är inte MiljöPartisktisk idioter utan bara vanliga människor. Ytterligare en rymdkram till dig och Lövin.

Suck. Lite högstadiesarkasm, var det det bästa du kunde komma på? Hur står det till med läskunnigheten egentligen? Det känns tragiskt att en vuxen man inte kan tillgodogöra sig skriven information bättre. Sorgligt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.