Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Dags att inhandla sig ett par snöskor, har sneglat på MSR:s modeller men tänkte kolla om nån här har koll på arenan? Såg att sportsnet hade Atlas Backcountry 1033 i lager, nån som testat?
Dags att inhandla sig ett par snöskor, har sneglat på MSR:s modeller men tänkte kolla om nån här har koll på arenan? Såg att sportsnet hade Atlas Backcountry 1033 i lager, nån som testat?
MSR har en modell som jag tror heter LAMA eller något sådant, numer, i plast. Har haft och använt sådana tidigare och gillade dem ifall man vill ha lätta skor och inte har med sig speciellt mycket grejer.
Numer använder jag Lundhags snöskor, som jag tycker funkar bättre, när man har med sig en ryggsäck med lite rep, isyxa och grejerna för en lite längre tur. Dessutom gillar jag "stegjärnet" bättre på Lundhagssnöskon, även om denna är lite tyngre än MSR-dito.
moss!
jag hade också ett par lundhags, men jag är av den lite tyngre modellen (85 muskulösa kilon ) dvs. jag var tvungen att ha stl Large i lundgahs. detta gjorde att de blev så stora att jag tyckte det var mycket att ha på ryggen när jag åkte utför. stegjärnen var som du säger rejäla och bra men vikten fick mig att välja bort dom.
sen hade jag ett par plastskor från grivel, men de gick jag sönder på min andra tur, så dom reklamerade jag.
nu står jag här igen och velar vad jag ska köpa. plast, aluminium eller gummi?
är också tacksam för tips...
Den här modellen ser precis ut som den jag haft från MSR tidigare... Kan den ha bytt namn? Nåväl... Som jag skrivit tidigare är de "sådär" i så fall, ifall man har med lite prylar på ryggen... Däremot kan man ju få bättre bärförmåga med "bäversvansar" som man kan haka på den här modellen, tror jag?
Då vlir emellertid vikten betydligt tyngre än t.ex. Lundhags dito, för samma bärvikt...
För att titta på och klämma på Lundhags kan du t.ex. gå till Sportkompaniet "TIP TOP" på Kungsgatan. Förut har Naturkompaniet på nyss nämnda kungsgata haft MSR snöskorna... Kanske värt att gå dit med dina snowboarddojor och testa vilka som sitter bäst och sådär?
Själv har jag ett par RedFeather modell BlackHawk. Fungerar lysande. Ser ut ungefär som ett par Lundhags. Lundhags är nog prisvärda, men jag undrar om Salomons nya i plast är bra.Dom ser bra ut. Någon som vet?
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar