Tips om påsen till bl a Omnifuel

Igår var jag ute på cykeltur i regnet och hade med mig mat att värma. Upptäckte då, ett halvår och en liter uppeldad bensin efter inköpet, att det fanns en liten ficka inuti förvaringspåsen.

Har tidigare retat mig lite på att jag troligen kommer att tappa alternativmunstyckena innan jag hinner använda dem. I påsfickan ligger de dock säkrare. Hade dock missat den.

Ni andra blindstyren (10%?) som varit lika blinda som jag, kan alltså titta efter i påsen och leta efter innerficka!
 
DUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuöööööööööööööööööööööhhhhhhhhhhhhhh??????

Nä, jag håller med, den är jädrans praktisk. Däremot har jag inte listat ut det smartaste sättet att lägga ned brännaren i påsen (dvs så att vitala delar skyddas mesta möjligt av skumplastplattan), så bättre vetande får gärna upplysa mig om huru detta bäst göres.
 
Hm, kollade faktiskt om jag kunde ha missat det också (!), men det hade jag inte.
Det är nog så att man inte själva visste vad den var bra för, så på de nya förbättrade versionerna finns den längre :):).
 
Har förresten ännu inte köpt nya kokkärl (hjälp, måste KÖPA).

Har kommit fram till att det verkar kört att hitta ett kit med två kokkärl och stekpanna som rymmer köket och som sitter ihop tajt.

Jag vill att det ska vara en tajt enhet.

Fast eftersom det ändå är så att jag ska ha kaffepanna med, så är det ju liksom hopplöst kört eftersom inte köket får plats i k-pannan. Så det får väl bli Tundra eller Optimus kit Terra (som nästan rymmer köket).

Nån som vet om en Trangiakaffepanna ryms i Optimuskitet?
 
Mezzner; sa:
Hm, kollade faktiskt om jag kunde ha missat det också (!), men det hade jag inte.
Det är nog så att man inte själva visste vad den var bra för, så på de nya förbättrade versionerna finns den längre :):).

Fick mitt Omnifuel från Getout idag och det är neoprene som dämpar i ena sidan. Antingen så fick jag ett gammalt eller så är det här nya modellen på fodralet.
Ska iaf bli kul att laga mat nästa gång :)
 
Mezzner; sa:
Har förresten ännu inte köpt nya kokkärl (hjälp, måste KÖPA).

Har kommit fram till att det verkar kört att hitta ett kit med två kokkärl och stekpanna som rymmer köket och som sitter ihop tajt.

Jag vill att det ska vara en tajt enhet.

Fast eftersom det ändå är så att jag ska ha kaffepanna med, så är det ju liksom hopplöst kört eftersom inte köket får plats i k-pannan. Så det får väl bli Tundra eller Optimus kit Terra (som nästan rymmer köket).

Nån som vet om en Trangiakaffepanna ryms i Optimuskitet?

Letade också kastruller när jag beställde mitt Omnifuel. Vet ej ännu vad jag ska ha. Jag har dock endast behov av en kastrull och stekpanna men för din del kanske Primus "Super gourmet set" och "Gourmet II set" kan vara något. Vet ej om köket får plats helt och de väger lite mycket.

http://www.skovdenatur.nu/ finns typ alla kokkärl.
 
Från Primus textom Omnufuel:

"Levereras med tålig aluminiumpump, nytt multiverktyg och en helt ny förvaringspåse i neoprene/nylon med en invändig förvaringsficka för verktyg och reservdelar."
 
Det stämmer nog att det är den nya modellen som har neoprene. Mitt kök är alltså köpt i nån gång i början av året (åtminstone efter påsk när jag tänker efter) på addnature, men jag minna inte att jag någonstans läste om "nya neoprenepåsen" då, så den kan ju vara väldigt ny antar jag.

Gourmetsetet är för tungt tycker jag. Det finns ju set som verkar lite intressanta men som har ett lock istället för stekpanna. Verkar sämre tycker jag. Dessutom vill jag inte ha rostfritt. Det är ju som regel tyngre och dessutom lättare att bränna fast i.

Fast ger man upp tanken på att ha köket i setet; stoppar diskgrejor och liknande i kaffepannan, så funkar väl Trangias grejor, eller möjligen Optimus Terra rätt bra.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magkar80 Rea tips. Sea to Summit x-pot set. Kök och brännare 1
Cuba Cola Lätta kastruller - utan aluminium? (innehåller tips för migrän) Kök och brännare 40
Lovan Tips på friluftskök och kokkärl Kök och brännare 21
Moga Konstig beläggning i trangia-kastrull, tips? Kök och brännare 14
Evelina Hultgren matlåda = kastrull på gasolkök. Tips önskas! Kök och brännare 23
nermander Tips för felköpt gasflaska? Kök och brännare 7
superstruten Tips på kastrullset för fyra personer. Kök och brännare 2
Ruhl Behöver tips på gas kök och brännare Kök och brännare 17
Loijzan Tips på bra solokök för gas? Kök och brännare 12
magnus ul Tips: Trangia Duossal 27-8 Kök och brännare 18
D.Rehn Tips! Världens lättaste toppmonterade gaskök! Kök och brännare 27
MagArne Önskar tips på enmanskök Kök och brännare 44
The Trooper Optimus Svea, tips och trix. Kök och brännare 77
gegga moya Tips på lätt och hyffsat billigt kök Kök och brännare 16
Primuskungen Tips & Trix - Gör popcorn i vildmarken Kök och brännare 4
graesen tips för primus etapower Kök och brännare 3
markanthus Mat tips..... Kök och brännare 2
Elmerfishing Primus Gravity tips! Kök och brännare 6
johre Primus Omnifuel tips Kök och brännare 3
brigas tips på litet komplett kök för solotur Kök och brännare 25
acdcpeter Behöver tips och råd om kök Kök och brännare 1
flamma Tips till Trangiaköket Kök och brännare 0
docco Salig röra det här, tips mottages tacksamt Kök och brännare 6
bjärven Gas vs spritkök? Markill Hot Shot? Tips? Kök och brännare 4
jobogg Tips om gas i kyla Kök och brännare 0
tlundberg Kök till Fjällräven Clasic Kök och brännare 8
på tunn is Höga kärl till trangia Kök och brännare 9
pysen78 Tanklock till Coleman Kök och brännare 0
Gandolforf Kokkärl till vedkök/hobo stove Kök och brännare 17
hsp Vindskydd eller kall mat Kök och brännare 4
Heikkinen Vart köpa kork till bränsleflaskor? Kök och brännare 13
chala Fotogen vs Bensin vs Sprit till multikök Kök och brännare 37
Alucardi Alternativ till Trangias brännarkopp för Optimus Polaris konvertering på Trangia kök Kök och brännare 41
Polar300 BD's tystbrännarhattar verkar ha gått till gudarna... Kök och brännare 10
LessIsMore Bästa grytset till Optimus polaris Kök och brännare 4
Pannkakan16 Kan Optimus gasbehållare användas till Trangias gasbrännare? Kök och brännare 2
rikard500 Stekpanna till ett Trangiakök Kök och brännare 9
Linneaa Ansluta stor gasbehållare till kök med Lindalanslutning Kök och brännare 4
trangia25 Förvärmningsfilt till Optimus/ Primus multifuelbrännare Kök och brännare 1
Heikkinen Primus Atle till Primus Lindal? Kök och brännare 10
Stordrulen Välja ny stekpanna till Trangia 27. Kök och brännare 10
ulfbn Fotogen till Optimus Hiker+ Kök och brännare 18
aliquerer Större stekpanna (> 22 cm) till Trangia 25? Kök och brännare 12
Hjulle Val av kök till 2 pers Kök och brännare 12
G.Kraft Matlagning till 6pers på gaskök Kök och brännare 41
egh01 Böja till slangen på Optimus-pump? Kök och brännare 6
waltruz Vilken brännare och tub till muurikkan vid utflykt? Kök och brännare 1
bico O-ringar till Primus LITE+ Kök och brännare 16
marp68 Eagle Camping Stove Burner till Trianga? Kök och brännare 18
Dan B Kassera en gas flaska till gas kök Kök och brännare 27

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.