Tågen till Kiruna i sommar?

Tittar på SJ och Vy, är det banarbete eller helt enkelt endel fullbokat, tittar första veckan i September..
Stockholm till Kiruna.

Kanske jag som är ute i för tidigt..
Såhär står det:
Just nu planeras ett banarbete på sträckan när du vill resa. Vi släpper biljetter när planeringen är klar och vi vet hur tågen kommer att kunna gå.

Kom tillbaka vid ett senare tillfälle eller välj en annan resa.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Lika illa tidigare på sommaren, tittar själv på augusti och det är bara ett fåtal datum som är tillgängliga för bokning.

Det finns flera trådar om tågen i år, 2025. (PS. Skriv gärna året i rubriken, svårt skilja på alla tågtrådar som dyker upp, minst ett par varje år :) )

På en slump kom jag över denna information på SJs web (Tror den fanns inte för några veckor sen, men jag kan har fel)
Faktiskt väldigt tydlig information hur de kommar att köra, men tyvärr inte hela sanningen, för där finns fler som påverkar trafiken.
Bland annat detta
Detta är orsaken att den tidiga nattåg den 31. augusti (när jag kommar att resa) får en väldigt tidigt avgångstid i Stockolm.
Och så kan man ännu inte boka biljetter till alla tåg senare under september...
Att man inte släppar biljetterna innan den anpassade tidtabellen är klart - vilket troligen inte är helt enkelt med så mycket som påverkar - känns bra för detta påverkar ja alla som måste byta tåg (eller till/från en buss) under resan. men visst skulle man tro (och förvänta sig!) att man kan vara klart med detta tidigare än man var under den sista tiden...

Henning

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips