Jag köpte biljetter via SJ:s app. Gick på några minuter.
Vem svarar du?
Jag köpte biljetter via SJ:s app. Gick på några minuter.
Nu (ändrade under dagen) verkar det klart för VY hur de kan köra sina tåg till och från Lappland under banarbeten runt Gävle i början av augusti.
Kannske SJ får besked snart hur de kan köra till och från Umeå under tiden.
Sista biljetten för sommarens resa till Sverige bokat.
Henning
Japp, mina biljetter är ÄNTLIGEN inköpta! Ett himla meck, och dyrt därtill.
Jobbar dock fortfarande med att försöka få använda min STFrabatt på tågbiljetterna då det inte går att använda mer än en kampanjkod åt gången och använder redan en för att få djurtillåten liggvagnskupe. Ska också försöka att öka bytestiden i sthlm till mer än 20 min utan att tappa resplusgarantin.
Ska återkomma med en sammanfattning när allt är gjort så att nästa person som letar på forumet kan få lite bättre svar. Kortfattat är det pisskrångligt, stressigt och jättedyrt att resa på tåg med hund, rekommenderar bil till den som kan.
Vad är problemet med att välja bytestid? Bokar du via SJs hemsida väljer du "filtrera" och bytestid i den vyn (där kan du också tvinga fram en annan resväg genom att söka via en station också)
Japp, nu finns det tydligen biljetter i mitten av augusti, trots att det stått "slutsålt" i flera månader. Hmmpf.
För min del har jag dock *nästan* bestämt mig för att det får bli låglandsled i år istället. Känns inte riktigt värt kostnaden och strulet (även om det verkar lösa sig nu) för att få andas fjälluft i ett par dagar. Halland, kanske. Eller något åt västkusten till. Runt 3h resa med pålitliga SJ känns plötsligt lockande...