Tältnyheter från Northstar!

Någon som hört något nytt från northstar ?
Väntar på att dom ska uppdatera sidan så att jag kan beställa 1 st Veloce :D
Skulle vara så skönt o komma ut i naturen nästa helg !!! :)

mått?

Önskar att de hade en mer uppdaterad sida, vore trevligt med mått o vikt på veloce och 4-manna.
samt mer bilder :)

C

Önskar att de hade en mer uppdaterad sida, vore trevligt med mått o vikt på veloce och 4-manna.
samt mer bilder :)

C

Ja det finns tyvärr inga mått :/ Men jag har väntat så länge nu så tänkte att det är bara o slå till :p

Veloce finns även med grön tältduk, jag mailade dom och frågade. bara o skriva det i fältet "meddelande" när man beställer. Så gjorde jag iaf, får hoppas att det fungerar ;)

Ska posta bilder så fort jag får tältet och hinner sätta upp det. Ska bli intressant o se hur dom har löst ventilationen vid fotändan ;)

var in och pratade med grabbarna på North Star igår. Och om allt går som planerat finns tälten i butiken på måndag!
Ett Veloce blir det för mig på måndag!!!
(vad jag förstått kommer Veloce inte att finnas i grönt, men jag kan ju ha fel...?)

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.
Jaha, jag som redan förskottsbetalat. Trodde dom hade redan skickat iväg mitt tält så att jag får den innan helgen, men då får jag vänta tills nästa vecka :/
Jag hann maila dom idag om att jag gärna vill ha kolli nr, så vi får se vad dom svarar på det imorrn ;)

Jag mailade northstar i mpåndags och därifrån fick jag svar om att tältet veloce skulle finnas grönt. Aja, får väl se vad det blir. Jag skrev iaf i meddelande-fältet att jag vill ha en med grön tältduk.

Jag hoppas verkligen att jag hinner få mitt tält nästa vecka :)

Fick du någon mer intressant information ? T.ex ang ventilationen vid fotänden ?

/Samuel

var in och pratade med grabbarna på North Star igår. Och om allt går som planerat finns tälten i butiken på måndag!
Ett Veloce blir det för mig på måndag!!!
(vad jag förstått kommer Veloce inte att finnas i grönt, men jag kan ju ha fel...?)

Yepp, stämmer att dom får tälten på måndag - tisdag. Fick mail från dom idag.

Löstagbart innertält?

Någon som vet om innertältet är avtagbart? Eller sitter det permanent fast i yttertältet?

Senast ändrad:
Någon som vet om innertältet är avtagbart? Eller sitter det permanent fast i yttertältet?

det finns ett innertält som är avtagbart, som på wbt 2 och 3.
Om mer utrymme önskas så kan man säkert ta ner innertältet.

På deras hemsida skriver dom såhär om veloce :
Tältet är av 1-stångstyp med separat innertält (Med god ventilation/myggnät) och lämpar sig för de flesta typer av uteliv där man kan söka lä mot kraftig vind.

Du reser hela tältet komplett med innertältet vid resning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips