Nya tält från Hilleberg (Helags och Soulo BL)

Jag har haft ett Anjan av första generationen, kan inte säga att jag upplevde det som dragigt. Var väl aldrig med om något extremväder men vid några tillfällen blåste det ordentligt utan att jag upplevde problem med drag.
Har ett anjan 2gt, tycker man kan känna svagt drag i bra vind och kall luft. Inte så att det stör mycket men i -10 och hård vind finns bättre tält. Mitt används även sommartid i södra Sverige och då är det väldigt skönt.

Tack för svaren!

Nu finns Helags 2 att beställa på Naturkompaniet!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
En detalj med BL, de har förlängt innertältet med 5 cm och gjort absiden 5 cm smalare. Vet inte om Soulo RL också ändrats så.

Och ja, det är en veritabel liten borg när det står uppställt :).

//J

[QUOTE="skogsbaronen, post: 844118, (klipp)

Sen fläskar de på med ett Black Label Soulo.
Jag hade ju hoppats att det skulle komma ett lättare Soulo, men istället väljer de att göra en ännu stadigare modell av Soulo som väger 400g mer.
Måste ju tåla i stort sett vad som helst.

[/QUOTE]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips