Lätt tält för svenska fjällen

Jag har också et Anjan GT som är nytt för i år. Efter en kall dragig natt började vi fundera på att sy en tygbit som meshdörren kunde stängas med. Det gläder mig att Hilleberg själv har varitt medverkande till utförandet av denna idé.

Kanske Hilleberg skulle ofra et par gram och sy in den möjligheten i modellen?
Då blir den några gram tyngre och broschyrtalibanerna väljer ett annat tält...

Skickat från min G8231 via Tapatalk

När jag började bar vi 3,5 kg enkelväviga bomullstält. Modiga sydde kopior på Sten Branders lilla fyrväggiga med centrumpinne.
Jag har sovit i mitt Rajd och det har gått väl, även det är enkelvävigt och lätt.
Givetvis får man planera lägerplatserna så att man inte slår läger mitt i blåshålet.

YMMV

go tur

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips