Stryktålig telefon

Sonim

Jag äger en Sonim XP1300. Den är fruktansvärt stryktålig men rätt hjärndöd. Dessutom är översättningen lite si och så.
 
Samsung B2710 är kanske stryktålig för grövre våld men att ligga i samma fikc som man har lite sand, några skruvar och lite annat krafs är inte att rekomendera.
Solsken och en snabbt repad display gör ju att jag hoppas på att den snart ska dö så att jag kan köpa en annan telefon.
 
Mobil

Jag använder en Sony Ericsson xperia active och är jättenöjd med den
Har varit väldigt stryktålig, funkat bra, även blöt, och i mitt friluftsliv vill jag ha nåt som inte tar så stor plats i mina ändå så fulla fickor.
Det följer med en väska i leveransen som man kan spänna på armen, den funkar hyfsat, lite för trång tycker jag nog.
Det medföljande headsetet är "för stelt" i sladdlösningen, jag bytte ut mot mjukare sladdar. Jag vill inte använda bluetooth headset eftersom det då blir ytterligare en pryl att ladda upp.

mvh

/Chrille
 
Jag använder en Sony Ericsson xperia active och är jättenöjd med den
Har varit väldigt stryktålig, funkat bra, även blöt, och i mitt friluftsliv vill jag ha nåt som inte tar så stor plats i mina ändå så fulla fickor.
Det följer med en väska i leveransen som man kan spänna på armen, den funkar hyfsat, lite för trång tycker jag nog.
Det medföljande headsetet är "för stelt" i sladdlösningen, jag bytte ut mot mjukare sladdar. Jag vill inte använda bluetooth headset eftersom det då blir ytterligare en pryl att ladda upp.

mvh

/Chrille

Den verkar rätt vettig alltså? Är det ficklampa på den också?
 
Diodficklampa i form av lysande blixtfunktion. Kan läggas som favorit i hörnet på skärmen och blir då snabb och lätt att tända. Lyser ok men ersätter egentligen inte riktig ficklampa utomhus.

Jag är väldigt nöjd med både telefonen och operativsystemet.

Bosse
 
Diodficklampa i form av lysande blixtfunktion. Kan läggas som favorit i hörnet på skärmen och blir då snabb och lätt att tända. Lyser ok men ersätter egentligen inte riktig ficklampa utomhus.

Jag är väldigt nöjd med både telefonen och operativsystemet.

Bosse

Låter bra det, hur är det med batteritiden? Hur ofta behöver du ladda den?
 
Har en Sonim 3300 som jag är mycket nöjd med.

Efter att ha haft en hel del mobiler med olika efekter så tröttnade jag för nått år sedan och gick tillbaka till den gamla "hajfenan" men den funkar dåligt, så jag bytte till sonim 3300 och är mycket nöjd. Lång batt tid, ficklampa, hygglig kamera, helt vatten tät, tål att kastas mm.
IP 68 klassad (militär)
 
Efter att ha haft en hel del mobiler med olika efekter så tröttnade jag för nått år sedan och gick tillbaka till den gamla "hajfenan" men den funkar dåligt, så jag bytte till sonim 3300 och är mycket nöjd. Lång batt tid, ficklampa, hygglig kamera, helt vatten tät, tål att kastas mm.
IP 68 klassad (militär)

Nu har jag ingen sonim själv men om jag inte missminner mig har de inte 3 år ovilkorlig garanti på sina telefoner, alltså har du sönder den är det bara att skicka in den så får du en ny, oavsett hur den havererade...
 
Det blev en Sony Xperia™ active till slut. Halva batteriet är slut redan så det är ganska b tycker jag. Har ju använt den nästa hela tiden för att lära mig menyn osv men ändå.
 
De anger en massa timmar och lång taltid.
Jag kör den mot trådlösa nätverket, använder GPS i träningsappar, barnen spelar angrybirds oct ser youtubeklipp och det blir lite radio till och från arbetet. Ett och annat telefonsamtal blir det väl också. Då räcker den ett dygn. Som sagt laddar jag varje natt.

Bosse
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Ensamövningar och att lita på telefon Allmänt om friluftsliv 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.