Fullt logiskt! 👍Låter som att vi är hyfsat överens om den skandinaviska slipfasen.
Som allround väljer jag en planslipad.
Som laser slicer ser jag dock den grunda skålslipningen (stort sliphjul) som vinnare. Tunnare tvärsnitt givet en viss godstjocklek, och mindre friktion mot ämnet.
Den behåller även sina skärande egenskaper längre än en planslipad dito, iom där är mindre material bakom eggen (tar längre tid att bli trubbig än en planslipad, vid upprepad bryning)
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Nej, kolla in hans IG om ni inte har gjort det. Hans dolkar har hög villhöverfaktor....A. Högström är helt makalöst duktig. Att han dessutom från tid till annan har lite japanskt stuk inkl. hamons gör ju inte saken sämre 😄
/P
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
1. Absolut 😊.1. Låter som att vi är hyfsat överens om den skandinaviska slipfasen.
2. Som allround väljer jag en planslipad.
3. Som laser slicer ser jag dock den grunda skålslipningen (stort sliphjul) som vinnare. Tunnare tvärsnitt givet en viss godstjocklek, och mindre friktion mot ämnet.
Den behåller även sina skärande egenskaper längre än en planslipad dito, iom där är mindre material bakom eggen (tar längre tid att bli trubbig än en planslipad, vid upprepad bryning)
2. Samma här.
3. Överens igen 😁.
Mycket fina!!Mina någorlunda konvexa skapelser hittills.
Nice!!!
Det är vad jag tycker kydex/termoplast är allra bäst på, att möjliggöra personifierade speciallösningar som svårligen funkar med läder. Den jag är mest nöjd med själv rent problemlösningsmässigt kom fram precis nu, inför lite dykning. Slidan är 100% perfekt för ändamålet, trots rätt slarvigt genomförande med nitar och annatEn bild på mitt föredragna sätt att bära Mini Bugout. Fodralet år av endast 0.7 mm kydex, och 3.2 mm nitar. Urlätt, för att matcha kniven. Visa bilaga 36589
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg