re
Snyggt som perkele
Gillar allt o bra jobbat
Snyggt som perkele
Mycket vacker!
Som av en händelse så damp det ner en kniv av samma knivmakare i min brevlåda idag.Jag är mycket nöjd! Jag har inte tagit några egna bilder än så jag lånar tillverkarens.
![]()
En jäkligt snygg och som det ser ut, verkligen användbar kniv!
Så blev den klar,Eka Swede92 Custom med Suomi leijon i silver
Ja den här kniven fixar att vara både snygg och användbar. Jag har visserligen bara testat den lite lätt nu i kväll när jag gjorde upp eld i kaminen men den ligger fantastiskt bra i handen och fungerar både till finlir och grövre skär. Lite som om man korsat en liten slöjdkniv med en vanlig mora. Men en kniv av den här typen bör man nog inte sätta i händerna på någon som inte är van att hantera vassa saker. Det är kan lätt hamna ett finger där fingrar inte bör vara...![]()
Jag gjorde en sådan korsning för ett antal år sedan, skaft i renhorn och äppelträ, den är välanvänd och inte jag är inte lika bra fotograf som den som plåtat din kniv, men bilden ger kanske ett hum om hur den ser ut. Och den lånar jag inte ut till höger och vänster, för vass och för spettsig.
![]()
Skall bli kul och intressant att få följa ditt arbete! Vi hoppas på många bilder som uppföljningNya materialen har kommit,
Mässing, 6mm tjock aluminium, vulkanfiber, stabbad box elder,
Bladet: Tony Karlsson, 100x28mm, AEB-L, hrc-59
Som Butt blir det renhorn och tenn