Trådstartarens ursprungliga frågor
Som nykomling på forumet bör jag väl svara på dePauls ursprungliga frågor. Lite hyffs må man ju ha!
1. Vilken kniv använder du till vardags?
- Oj, det är många det! Till vardags i jeans eller "finbyxor" så blir det en fällkniv i varje ficka. Minst en av dom är alltid svensk. En vanlig kombination är en Spyderco Gayle Bradley i vänster ficka och en EKA Swede 88 i höger. När jag är ledig och har "arbetsbyxorna" så är det en slidkniv på höger höft och en fällis i vänster ficka. En vanlig kombo då är EKA W11 och Benchmade Griptilian 550.
2. Vilken kniv använder du där ute?
- Det har jag delvis svarat på ovan men jag måste nämna en ny favorit som jag har använt mycket den senaste tiden: Casström Swedish Forrest Knife! En mycket behändig bushcraftkniv. Mina Enzos används också flitigt.
3. Vilken kniv använder du utomlands?
- Reser så sällan utomlands men senast så var det en Ontario Rat 1 och en EKA Swede 88 som fick följa med.
4. Vilken kniv använder du mest i ditt kök?
- En Fujiwara Kanefusa 21 cm kockkniv.
5. Vilken kniv är din drömkniv och varför?
- Den rackarn har jag hållit på och ritat på i ett år nu men den otäckingen håller på och ändrar sig hela tiden! ;-) När det gäller produktionsknivar så är det nog en Fällkniven PXLim som jag suktar mest efter just nu. Fast imorgon kan det vara något annat!