Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Ytterligare ett tillskott. En länge sökt Tapio Wirkkala:

MinTapioWirkkala.jpg

~Paul~

Samma som nyss fanns på tradera???

Gillar den också, kommer ihåg när jag såg den för första gången på 80-talet, den kostade mer än en mora.... sorry den moran jag köpte istället har jag inte kvar , men minnet av denna kniv nere på Domus i staden jag bor lever kvar!!!

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I förra veckan la sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongsstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.
Kul att så många har den. Det är ganska svårt att idag få tag i ett exemplar som är i mint condition. De flesta har använts.

~Paul~

Kul att så många har den. Det är ganska svårt att idag få tag i ett exemplar som är i mint condition. De flesta har använts.

~Paul~

Jag kan gissa varför de har använts, bra design och bra material spelar nog en storroll.
Sedan då den inte var gratis när den kom var det säkert de som visste vad de ville ha som slantade upp de extra kronorna mellan en mora och Tapios verk.

Jag kan gissa varför de har använts, bra design och bra material spelar nog en storroll.
Sedan då den inte var gratis när den kom var det säkert de som visste vad de ville ha som slantade upp de extra kronorna mellan en mora och Tapios verk.
Ja, de flesta använde sina Tapioknivar just pga den utmärkta designen.

~Paul~

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips