Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Ytterligare ett tillskott. En länge sökt Tapio Wirkkala:

MinTapioWirkkala.jpg


~Paul~

Samma som nyss fanns på tradera???

Gillar den också, kommer ihåg när jag såg den för första gången på 80-talet, den kostade mer än en mora.... sorry den moran jag köpte istället har jag inte kvar , men minnet av denna kniv nere på Domus i staden jag bor lever kvar!!!
 
Kul att så många har den. Det är ganska svårt att idag få tag i ett exemplar som är i mint condition. De flesta har använts.

~Paul~
 
Kul att så många har den. Det är ganska svårt att idag få tag i ett exemplar som är i mint condition. De flesta har använts.

~Paul~

Jag kan gissa varför de har använts, bra design och bra material spelar nog en storroll.
Sedan då den inte var gratis när den kom var det säkert de som visste vad de ville ha som slantade upp de extra kronorna mellan en mora och Tapios verk.
 
Jag kan gissa varför de har använts, bra design och bra material spelar nog en storroll.
Sedan då den inte var gratis när den kom var det säkert de som visste vad de ville ha som slantade upp de extra kronorna mellan en mora och Tapios verk.
Ja, de flesta använde sina Tapioknivar just pga den utmärkta designen.

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.