Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Kul med lite aktivitet här! Gör själv en hel del knivar själv numer. Favoriten är en 170 mm fastbladare med K390 blad på 66 Hrc, och micarta i skaftet. Otrolig skärpebeständighet.
20221016_103732.jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Underbart med matlagning i skogen 🙌🏼 Avundsjuk. Jag är själv fast i japanska tantos, de tar ju fruktansvärt mycket tid att sätta ihop, och tar mer än en livstid att bemästra. Den jag gör nu får bli den sista på ett tag, sen ska jag göra Sveriges bästa honesuki, som present till en matlagningsintresserad kompis

Underbart med matlagning i skogen 🙌🏼 Avundsjuk. Jag är själv fast i japanska tantos, de tar ju fruktansvärt mycket tid att sätta ihop, och tar mer än en livstid att bemästra. Den jag gör nu får bli den sista på ett tag, sen ska jag göra Sveriges bästa honesuki, som present till en matlagningsintresserad kompis

Riktigt fina också har jag sett+

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.