Städa järnskrot på Münchenbryggeriet

Det är väl bara till att såga bort dem? Visar det sig att det är nån som saknar dem sedan så kan jag fixa nya ;)

Ni får gärna såga/rycka bort allt potentiellt farligt järnskrot, men låt järnpinnen på "Dick for a day" vara kvar då den faktiskt ingår i leden och jag inte lyckats RP:a den än!

/K

Ni får gärna såga/rycka bort allt potentiellt farligt järnskrot, men låt järnpinnen på "Dick for a day" vara kvar då den faktiskt ingår i leden och jag inte lyckats RP:a den än!

/K

Haha, snacka om urban climbing. Klättra på armeringsjärn....tss.

Stackars stockholmare, ni behöver komma ut i skogen lite mer!

;)

Saxat från Sverigeföraren:

"Förstabestigaren Claes Thornberg hävdar med bestämdhet att stången EJ ska användas, den kommer sågas bort!"

Du kan naturligtvis ha helt rätt.
Å andra sidan brukar väl du i dina inlägg sällan ta hänsyn till hur förstabestigningar gjorts, vare sig stil -eller säkerhetsmässigt.
Av de bestigningar av leden i fråga jag själv bevittnat så har samtliga varit mha järnpinnen, så om jag ville vara tyken mot dig så kunde jag ju sägs att de flesta använder den och vill ha den kvar, vilket då skulle berättiga dess existens?

"Du kan naturligtvis ha helt rätt.
Å andra sidan brukar väl du i dina inlägg sällan ta hänsyn till hur förstabestigningar gjorts, vare sig stil -eller säkerhetsmässigt.
Av de bestigningar av leden i fråga jag själv bevittnat så har samtliga varit mha järnpinnen, så om jag ville vara tyken mot dig så kunde jag ju sägs att de flesta använder den och vill ha den kvar, vilket då skulle berättiga dess existens?"

Höhö!

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.