Skydd under luftmadrass mot kyla

Hej!

Gjorde ifjol på fisketuren nybörjarfelet att ligga endast på luftmadrass.
Jag vintercampar ej men söker ett liggunderlag som håller lite "normal" kyla borta.
Jag har en dubbel samt en enkel luftmadrass så min tanke var att köpa 3st liggunderlag för att täcka hela ytan.
Jag vandrar ej så vikten är oväsentlig.

Jag kikar på Biltemas modeller. Skulle någon av dessa motverka att luftmadrassen blir kall?



Jag är att anses som helt nybörjare.

Tack för svar
 
Senast ändrad:
Problemet är inte med skydd mot kyla under luftmadrassen, utan att luften i en vanlig "bad-luftmadrass" kan röra/snurra runt inuti madrassen. Där av att uppblåsbara liggunderlag är fyllda med något som håller stil luften.
Den självuppblåsande varianten du länkar till är i sig ett liggunderlag som inte bör behöva något mer.
Den är tunnare än din madrass, men mot ett vanligt cellgummi liggunderlag så är det en stor förbättring.
Att många (bl a. jag själv) använder ett cellgummi under våra uppblåsbara liggunderlag är för att skydda dessa mot punktering.
Så svart på din fråga är faktiskt att lägga ett cellgummiunderlag ovanpå din luftmadrass.
 
Problemet är inte med skydd mot kyla under luftmadrassen, utan att luften i en vanlig "bad-luftmadrass" kan röra/snurra runt inuti madrassen. Där av att uppblåsbara liggunderlag är fyllda med något som håller stil luften.
Den självuppblåsande varianten du länkar till är i sig ett liggunderlag som inte bör behöva något mer.
Den är tunnare än din madrass, men mot ett vanligt cellgummi liggunderlag så är det en stor förbättring.
Att många (bl a. jag själv) använder ett cellgummi under våra uppblåsbara liggunderlag är för att skydda dessa mot punktering.
Så svart på din fråga är faktiskt att lägga ett cellgummiunderlag ovanpå din luftmadrass.
Om marken är kall måste ju ett cellplats skydda bra om man lägger de underst. Skönare att ligga på de man blåser upp än cellplast laget.