[Skåne] Gissa bilden!

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.
Mycket bra @HPT. Det är den gamla järnvägsbron mellan Revingehed och Harlösa.

Ny spännande bild?
Tack! Det var lite av en lyckoträff/chansning, men jag är likväl nöjd att jag satte den. :)

Ok, kör en spontan bild. Vilket är det fina lilla samhället i Skåne där man har den äran att i ur och skur kunna stöta på den här något väderbitna herren, som sedemera (eventuellt) tilldelades majorsgrad?
DSC_0130.JPG

Senast ändrad:
@tango Korrekt! Ja, han var så kallad friskytt/Snapphane. Trästatyn hittas i Verum mittemot den fina kyrkan. Det var kanske lite för lätt. Nu är det din tur...

OK, då kör vi

1 Var är vi?
2 Precis utanför bild till vänster finns ett monument till minne av en historisk händelse, vilken händelse?
3 Bredvid nämda monumnet finns en anlagd grillplats men något ganska ovanligt, vad är så speciellt med denna grilplats?

/Patrik

Bilagor

• var.JPG
    var.JPG
    273.2 KB · Visningar: 228
Hmm, sicken kluring. Får jag rätt för: Någonstans mellan Trelleborg och Båstad!? :)

Hehe, skojar bara, ska fundera lite till...

Hmm, sicken kluring. Får jag rätt för: Någonstans mellan Trelleborg och Båstad!? :)

Hehe, skojar bara, ska fundera lite till...
Du får tänka lite till och jag ger en ledtråd (som kräver lite tanke men ändå) - bilden är tagen ungefär mitt på dagen, eventuellt lite före lunch.

/Patrik

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.