[Skåne] Gissa bilden!

Test av nytt koncept.

Jag tröttnade på att det skulle vara paus i tävlingen så jag tog mej friheten att prova ett nytt koncept i denna Gissningslek. Och det är inte jag som har tagit bilden.

Vad?
Vart?
 

Bilagor

  • vy.jpg
    vy.jpg
    153.7 KB · Visningar: 334
De bruna

öppna områdena omgivna av låga träd eller buskar får mig att tänka på hed/klittområden.

Österlen? Tror inte på Skanör-Falsterbo.

Thure
 
Fjällmossen på Linderödsåsen

Håller med om att det är skönt med lite mer temo. Föreslår ett tillägg i reglerna:
-> Om den som gissade rätt inte lägger upp ny bild inom 2 dygn så blir det fritt fram för vem som helst att lägga upp en ny bild.

(jag är ganska säker på att mitt svar är rätt... men tyvärr åker jag på semester imorgon bitti, så jag lämnar i så fall fältet öppet för någon annan att lägga upp en ny bild)
 
Ja reglerna kanske borde putsas till lite..

Och Fjällmossen är helt rätt, så du kanske hinner lägga upp en bild innan semestern.
 
Tog en stund

att leta upp på vattenkartan för min del så jag var beredd att ge upp. Här nedan en höstvy.

Vad är detta för vatten och strand?

Thure
 

Bilagor

  • höstvatten.jpg
    höstvatten.jpg
    194.8 KB · Visningar: 263
Lommabukten

stämmer.

Kan du t ex med hjälp av eniro eller hittas flygbilder precisera fotoplatsen? Jag stod alltså inte på land och inte på nån båt.

Thure
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.