[Skåne] Gissa bilden!

Eftersom jag är en anarkist så skickar jag in en bild även om det inte är min tur, (jag har iofs några tillgodo sen förut). :)
Den något annorlunda bildbeskärningen beror på att det fanns några människor där som inte ville vara med på bild.
 

Bilagor

  • ut01.jpg
    ut01.jpg
    71.1 KB · Visningar: 929
Tydligen var ingen intresserad av det här längre eller är det för svårt. Så jag svarar själv, bilden är tagen på Ballingstorpsgården, en gammal 1700-talsgård belägen sydost om Hanaskog. Ballingstorp är ett trevligt utflyktsställe och från parkeringen kan man ta sig till ett fågeltorn vid Gummastorpssjön. Fortsätter man gå längs med sjön kommer man till slut in "bakvägen" till Torsebro Krutbruk.

http://www.skaneshembygdsforbund.se/omshf/ballingstorp.html
 
Tydligen var ingen intresserad av det här längre eller är det för svårt. Så jag svarar själv, bilden är tagen på Ballingstorpsgården, en gammal 1700-talsgård belägen sydost om Hanaskog. Ballingstorp är ett trevligt utflyktsställe och från parkeringen kan man ta sig till ett fågeltorn vid Gummastorpssjön. Fortsätter man gå längs med sjön kommer man till slut in "bakvägen" till Torsebro Krutbruk.

http://www.skaneshembygdsforbund.se/omshf/ballingstorp.html

Jag tror faktiskt att jag varit vid Ballingstorpsgården. Om det är den som ligger vid/i Kullaskogen.
//Peter
 
Då lägger jag in en annan bild i stället, detta borde vara lätt. Man skulle kunna säga att det är ett hus med dåligt flyt.
 

Bilagor

  • slagsida.jpg
    slagsida.jpg
    102.2 KB · Visningar: 624
Vill minnas att jag har hört nåt om att man inte ska köpa hustomter (eller bygga) på vintern... Minns inte varför det var så, men det finns säkert en god anledning.:)
 
Svårt att hitta något bra...

Det här är kanske svårt så eventuellt får det bli lite ledtrådar.

Ledtråd 1: det är inte Forsakar. Längre söderut.
 

Bilagor

  • DSC_xxxx.jpg
    DSC_xxxx.jpg
    81.3 KB · Visningar: 816

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.