[Skåne] Gissa bilden!

Nej inte Malmö heller. På orten finns en känd stenhög, ibland luktar det ättika och ibland matlagning.
Här finns inte bara barrträd utan även de med löv, var 'e vi? ;)

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
En byggnad av speciellt slag låg här en gång. Var är vi? Fotoriktning söderut.

Bilagor

• IMG_1189.jpg
    IMG_1189.jpg
    92 KB · Visningar: 305
Hade riktningen varit österut hade jag sagt att vi är på Österlen någonstans, kanske öster om Blåsingsborg ner mot lilla Stenshuvud men nu tror jag mer på sydkust, givet fotoriktningen.
Seobserver brukar har koll på var gamla försvarsanläggningar låg så jag gissar på att här legat en signalspaningsanläggning, kustartilleribunker, skjutfältstorn eller liknande.
Jag gissar på sydkust (kanske söder om landsvägen som man sa/säger) och att det finns hav bakom krönet men ingen bättre precision än så.

/Patrik, dålig på sydkustens detaljer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips