[Skåne] Gissa bilden!

Jag är inte riktigt med!
Önskar en förklaring.

Jag har varit på Stenshuvud mycket men aldrig hört talas om "Lilla Stenshuvud"??

//Peter

Högsta punkten i området är inte den vanliga, klassiska toppen "Stenshuvud" (97 m) utan en annan mindre topp (2 km åt nordväst), som heter "Lilla Stenshuvud" (den är över 100 m).
Inte så många som känner till det, tror jag...?

Ska leta upp en ny bild....

Högsta punkten i området är inte den vanliga, klassiska toppen "Stenshuvud" (97 m) utan en annan mindre topp (2 km åt nordväst), som heter "Lilla Stenshuvud" (den är över 100 m).
Inte så många som känner till det, tror jag...?

Ska leta upp en ny bild....

Aha!
Nu hittade jag den på kartan.

Jaha då har man lärt sig något nytt idag. Då kan jag åka hem :)

//Peter

15.jpg

Var är bilden tagen?
Vad är det som syns i bakgrunden, längs horisonten?

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hallands

Väderö kanske kan vara svaret? Den ligger ju i Skåne trots namnet. Det är delvis betat på Hallands Väderö men jag är osäker på om det ser ut som på bilden där, anar att det inte är lika mycket gräs vegetation som på den här bilden vid strandlinjen.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips