[Skåne] Gissa bilden!

PetNor var i princip prick på - men har aldrig hört att det kallades "Revnäbbet"?? Så det tackar jag för, men lär sig något nytt varje dag :)

Det jag ville ha fram var Anders262 svar - "Engelska bryggan" är det ja!

Lite drygt och svårt får jag kanske hålla med om att det var. Trode det fanns fler Kustfiskare runt Ystad än jag :p

Då antar jag att det är antingen Anders262 eller PetNors tur :) Ni får bråka om det emellan :D

//Niklas
 
PetNor var i princip prick på - men har aldrig hört att det kallades "Revnäbbet"?? Så det tackar jag för, men lär sig något nytt varje dag :)

Det jag ville ha fram var Anders262 svar - "Engelska bryggan" är det ja!

Lite drygt och svårt får jag kanske hålla med om att det var. Trode det fanns fler Kustfiskare runt Ystad än jag :p

Då antar jag att det är antingen Anders262 eller PetNors tur :) Ni får bråka om det emellan :D

//Niklas

Nej jag vill inte ta åt mig äran då jag helt och hållet gissat mig fram mha dina ledtrådar och Eniro

Så jag lämnar mer än gärna äran åt Anders262 som får fortsätta.

//Peter
 
Nej jag vill inte ta åt mig äran då jag helt och hållet gissat mig fram mha dina ledtrådar och Eniro

Så jag lämnar mer än gärna äran åt Anders262 som får fortsätta.

//Peter

Jag har inget problem med att ta åt mig äran: -Revnäbbet och Engelska bryggan är två olika saker. Engelska bryggan är en lång stenpir som utgår från Revnäbbet. Ofta ligger den precis under vattenytan. Tittar du på flygfotot i Eniro kan du se stenpiren som ett svagt streck söder om Revnäbbet. Engelska bryggan var föregångaren till Ystads hamn. Det var här de stora fartygen lade till under medeltiden. Numera tillhåll för sportfiskare.

Nästa plats är på säkert avstånd från kusten:
PICT0227small.jpg

Vad heter byggnaden?
 
STFs raststuga på Romeleåsen?
//J

Helt rätt! Jag hade hoppats på att bildvinklen där de andra längorna inte syns skulle skapa en lite längre stunds förvirring. Jag kan verkligen rekommendera att hyra torpet en helg på vintern. Avsaknaden av elektricitet är underbar. Två vedkaminer, en vedspis och många fotgenlampor skapar finn stämning i vintermörkret. Torrdass och öppen brunn på baksidan förstärker stämningen ytterligare.

Mer info på:
http://www.svenskaturistforeningen.se/templates/PopupPage.aspx?id=25786&epslanguage=SV

//Anders
 
Läs frågeställningen en gång till, tack;)
//J
Aha. Gissar att fotografen står på "Lilla Stenshuvud"
mågen högsta punk till den sämre observationspunken.
Så rätt så, varsågod och ta pinnen.
//J

Jag är inte riktigt med!
Önskar en förklaring.

Jag har varit på Stenshuvud mycket men aldrig hört talas om "Lilla Stenshuvud"??

//Peter
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.