Sågar du som en kärring ?

En jobbarkompis som rimmade gärna sade :

Kärringar o höns det är som väder o kläder, ägg måste man ha såsom höna...:cool:
Och, när han hade otur på krogen, : en dag skola kärringarna ligga i gathörnen o skrika k k k men inte en tum vore dem given...(usch, nu blir de väl massattack från ett visst håll...)
 
jag irriterar mig på mig själv för att jag tror att något intressant ska dyka upp i genusdiskussioner av den här typen.. men det är bara samma gamla vanliga kaffesump..
 
det mesta som inte innehåller invanda floskler..

(ta inte detta som personlig kritik, jag uppskattar dina trådar men denna gången så fick inte tråden ett intressant liv utan blev mest en hög ointressanta floskler)

För många kockar?
Koka en egen soppa....då blir den som du själv vill ha den, mycket kött som en karl eller mycket broccoli som en kärring.
 
För många kockar?
Koka en egen soppa....då blir den som du själv vill ha den, mycket kött som en karl eller mycket broccoli som en kärring.

tja, varför inte.. eller varför.. ibland blir det bra och ibland dårligt, denne gången blev det dårligt enligt mig iaf. sedan är vi på ett forum och då får man leva med att folk tycker olika om saker och ting.. om jag förstod din "sopp" metafor så vill du att alla som inte tycker samma borde skapa ett eget forum, med egna trådar?
 
tja, varför inte.. eller varför.. ibland blir det bra och ibland dårligt, denne gången blev det dårligt enligt mig iaf. sedan är vi på ett forum och då får man leva med att folk tycker olika om saker och ting.. om jag förstod din "sopp" metafor så vill du att alla som inte tycker samma borde skapa ett eget forum, med egna trådar?

framförallt så tycker jag om dom som tillför i stället för kritiserar, tillför innebär definitivt inte instämmer utan att man är delaktig och skapar något som blir bra....eller åtminstonde roande. Jag har en känsla av att det är få som har deltagit i den här tråden för att man vill debattera genusfrågor eller jämställdhet mellan könen. Ibland så är allt så in i h-vete politiskt korrekt så man måste få skriva motsatsen, bara för att känna hur det känns att vara en sjuj-la hillbilly redneck med en kvinnosyn som skulle få Gudrun Schyman att ta till spriten.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...