Sågar du som en kärring ?

En jobbarkompis som rimmade gärna sade :

Kärringar o höns det är som väder o kläder, ägg måste man ha såsom höna...:cool:
Och, när han hade otur på krogen, : en dag skola kärringarna ligga i gathörnen o skrika k k k men inte en tum vore dem given...(usch, nu blir de väl massattack från ett visst håll...)
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
jag irriterar mig på mig själv för att jag tror att något intressant ska dyka upp i genusdiskussioner av den här typen.. men det är bara samma gamla vanliga kaffesump..
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
det mesta som inte innehåller invanda floskler..

(ta inte detta som personlig kritik, jag uppskattar dina trådar men denna gången så fick inte tråden ett intressant liv utan blev mest en hög ointressanta floskler)

För många kockar?
Koka en egen soppa....då blir den som du själv vill ha den, mycket kött som en karl eller mycket broccoli som en kärring.
 
För många kockar?
Koka en egen soppa....då blir den som du själv vill ha den, mycket kött som en karl eller mycket broccoli som en kärring.

tja, varför inte.. eller varför.. ibland blir det bra och ibland dårligt, denne gången blev det dårligt enligt mig iaf. sedan är vi på ett forum och då får man leva med att folk tycker olika om saker och ting.. om jag förstod din "sopp" metafor så vill du att alla som inte tycker samma borde skapa ett eget forum, med egna trådar?
 
tja, varför inte.. eller varför.. ibland blir det bra och ibland dårligt, denne gången blev det dårligt enligt mig iaf. sedan är vi på ett forum och då får man leva med att folk tycker olika om saker och ting.. om jag förstod din "sopp" metafor så vill du att alla som inte tycker samma borde skapa ett eget forum, med egna trådar?

framförallt så tycker jag om dom som tillför i stället för kritiserar, tillför innebär definitivt inte instämmer utan att man är delaktig och skapar något som blir bra....eller åtminstonde roande. Jag har en känsla av att det är få som har deltagit i den här tråden för att man vill debattera genusfrågor eller jämställdhet mellan könen. Ibland så är allt så in i h-vete politiskt korrekt så man måste få skriva motsatsen, bara för att känna hur det känns att vara en sjuj-la hillbilly redneck med en kvinnosyn som skulle få Gudrun Schyman att ta till spriten.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.