Ryggsäck till pakethållare?

Jag vill ha en praktisk ryggsäck som jag båda kan använda för gå med och hänga på i pakethållare..
Det finns en del drös av väska med axelrem som jag hittar på nätet, den kan jag inte använda då jag har problem med axel pga det blir ojämn belastning så jag måste använda ryggsäck men jag hittar ingen....
Jag cyklar daglig till tågstationen, sträck är 6 km enkel resa, sen åker jag tåg till jobb därför vill jag ha praktiskt ryggsäck.. Nu har jag vanlig ryggsäck som gör att min ryggen blir rätt blött.
Ryggsäck ska gärna vara lätt att sätt dit och ta av på pakethållare.

Det finns två vägar på pakethållaren och i lämplig sidoväska. Själv föredrar jag det senare, lägre tyngdpunkt etc.
Räcker pakethållaren inte till finns korgar till pakethållaren, plywoodskiva etc.
go tur

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En "dramaten" kanske http://www.rosebikes.se/artikel/reisenthel-trolley-m-pannier/aid:704195

Tidigare hade Ortlieb en modell av sidoväska som hade ryggsäcksremmar bakom en lucka så att man lätt kunde konvertera. Den modellen finns nog inte längre eftersom jag inte hittar den på Rosebikes. Sidoväskor på cyklar blir som bekant rätt skitiga vid användning i ur och skur så det är inte en helt bra idé att ha ryggsäcksremmar exponerade där när man cyklar. Men kanske kan du ha en liten ryggsäck ovanpå pakethållaren i stället. Där blir den inte lika smutsig som bredvid cykelhjulet.

Min dotter har en klassisk holländsk cykel med trälåda framtill. Trälådan är ett bra ställe att placera en ryggsäck. http://www.defietsfabriek.se/oma/

Thure

Tack för snabb svar..
Kanske borde tillägg att jag min cykel är hybrid mellan MTB och race så jag har stötdämpare på fram gaffel men inte bakhjul men har en pakethållare så jag vill försöker slipper har olika tillägg saker på cykel som extra saker osv..

Det ska också vara ganska praktiskt med ryggsäck då jag ibland behöver går lång sträck i jobb.. Hopps det finns bra lösning. Såg någon skrev om att det finns typ rem som man kan fastnar i chip.. Den kanske är något för mig men jag vill gärna ha fler tips :)

Skaffa en cykelkorg, det ser lite muppigt ut, men det är vansinnigt praktiskt :). Funkar bra så länge väskan inte är jättetung, och det finns såna som funkar till mtbs.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips