Ryggsäck med frontöppning?

Behöver tips från sakkunskapen här på forumet då jag letar efter en ryggsäck med lite speciella egenskaper, jag vill ha en bärriktig säck som kan ta weekend packning men också funka som "till och från bag" då jag inte klarar att bära i händerna så bra längre och rullväska funkar inte.

De ryggor jag sett i lagom storlek är alla toppmatade men jag vill ha frontmatad, alltså jag lägger ryggan med remmarna neråt och öppnar hela fronten och packar, som fotoryggsäckar ofta är men utan inredningen då.
Jag har mindre sådana och visst inredningen kan tas ur men de är för små och det måste väl förhoppningsvis finnas vanliga ryggor som funkar som jag vill eller är det inget som finns?

Den ska inte användas för långvandring utan mera för att packa saker för en kortare tid weekend eller vecka och så ta sig dit och hem utan att behöva bära med händerna/armarna, som en "sportbag" men med remamr för att bära på ryggen så kanske det blir tydligare vad jag vill hitta.

Alla tips tas tacksamt emot.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Se där det fanns ju och hade även ett eget namn Duffelbag, hade jag aldrig hört talas om men man lär så länge man lever och ofta tack vare hjälpsamma medmänniskor ;-)

Så nu är det bara att hitta lagom storlek och inköpsställe tackar för tipsen och erfarenheterna.

Xxl

Kolla efter XXL's egna märke, de finns i 30, 60 och 90 liter och finns ibland med i deras reklamblad. Jag tror jag gav 99:- för en 60 liters.

/M

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips