Regnjacka/skaljacka

Hej,
Ny som medlem men har läst på forumet i många år nu.
Tänkte höra om någon kan hjälpa mig hitta en skaljacka som ska användas till både vandring, fiske i skogen och från båt i Norrbottens inland.

Kommer använda jackan som skydd mot både mygg, vind och vatten. Med fokus på att man ska slippa vara blöt efter hällregnet.
Gör ingenting om den är tillverkad i lite kraftigare material.

Förstår att det kanske är en en utmaning att hitta denna typ av jacka, men förhoppningsvis sitter någon på bra tips/följdfrågor.

Mvh Johan

Vad har du för budget?
Arcteryx alpha SV uppfyller alla dina krav, och den är bra på allt, typ. Tillräckligt lätt för vandring och skidturer, bra ventilationsöppningar, tillräckligt tålig som "skogsjacka" och tillräckligt vattentät/ bra huva. MEN, galet dyr, kostar drygt 9000 SEK.
Har inte prövat den själv, men Patagonia Torrentshell har fått bra recensioner. Verkar kosta ca 2000 :-.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vad har du för budget?
Arcteryx alpha SV uppfyller alla dina krav, och den är bra på allt, typ. Tillräckligt lätt för vandring och skidturer, bra ventilationsöppningar, tillräckligt tålig som "skogsjacka" och tillräckligt vattentät/ bra huva. MEN, galet dyr, kostar drygt 9000 SEK.
Har inte prövat den själv, men Patagonia Torrentshell har fått bra recensioner. Verkar kosta ca 2000 :-.
Perfekt, tack!
Jag ska kolla upp dom två förslagen.

Har egentligen ingen gräns/budget utan letar efter den jacka som passar för ändamålen och håller mig torr.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips