Primus Omnifuel + Optimus Nova?

Jag funderar på att montera in min brännare från Primus Omnifuel i kärlstöd/brännarkopp from Optimus Nova. Finns det någon som gjort detta med lyckat (eller misslyckat) resultat?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
öringen; sa:
Har du prövat? Jag är nyfiken (igen!)eftersom jag funderar på ett Omnifuel :cool:

Nej, men jag ska testa så fort jag får tag på kärlstödet från Optimus. Man måste borra upp hålet i botten av kärlstödet för att få fast brännaren. Eventuellt måste man även borra upp hål för reglaget. Annars passar nog brännaren som handen i handsken så vitt jag kan se.

Lite OT men iaf, hittade en bild där Omnifuel satts i ett trangia. Det är nåt som jag funderar på att göra...

ps. visst är det ett litet Trangia? .ds

Primus002.jpg

öringen; sa:
Lite OT men iaf, hittade en bild där Omnifuel satts i ett trangia. Det är nåt som jag funderar på att göra...

ps. visst är det ett litet Trangia? .ds

Vill man montera en multifuelbrännare i ett trangiavindskydd är det nog enklare att skaffa Trangiaadapter 9101 från Optimus. För att Omnifuel ska passa måste man borra lite. Även Trangia gör en adapter, avsedd för Optimus Nova, som är lite tyngre men mer robust.

Det måste vara ett stort trangiakök. Vindskyddet till det lilla går inte över Omnifuels kärlstöd.

Det ser ju ut som de fått såga upp nederdelen en bit ner på sidan så det kan väl stämma att det är det lilla då?

Vad visar bilden?

Vad är det inuti trangia-vindskyddet i den nedersta bilden? Är det locket till något slags specialkärl? Funderade på om det var en variant på den "koke-Willy" som sportsnett.no säljer, men jag blir inte klok på det (och ser inte särskilt bra på min skärm heller).

Vore intressant att veta. Någon som kan upplysa?

[Ändrat av JonathanW 2006-03-16 kl 15:49]

Jo jag hittade dit, men blir ändå inte klok på det. Får väl maila och fråga sidans upphovsmakare (men då gäller det att förstå hans norska svar också :) )
[Ändrat av JonathanW 2006-03-16 kl 15:59]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips