Platta Småland!!!

Hej.
Har tänkt att börja klättra innomhus i Växjö i februari. Efter det vill jag åxå klättra utomhus. Fast det finns ett kruxx... jag bor i Rudaholm mellan Värnamo och Växjö.
Där finns väl inga klippor att börja på???
Vet ni var de närmaste klpiiorna finns inom en radie på 20mil?
Dan en blivande klättrare.
 
Klättring i Värnamo

Hej,
Bor själv i Växjö. I veckan ska vi ta beslut om vi ska starta en klubb eller inte. Vägg finns med aktiva klättrare, som du kanske vet, men ingen klubb. Ännu!!

Tipps är att söka i klätterforumet på jönköping. Där finns det en adress med beskrivning över en klippa i trakten av Värnamo. Själv har jag aldrig varit där, så mer vet jag inte.
 
Värnamo!!!!

Halloj!

Adressen det talas om i ett av svarsinläggen är http://www.dataskolan.net/web6/viktor
Där finner du förare över 4 olika klätterställen omkring Värnamo. Finns ganska gott om nyturspotensial på dessa ställen, så det är bara att ge sig ut och borsta. Och till nästa år kommer det förhoppningsvis att presenteras nya ställen. Vi har en riktig goding på gång........

Hör gärna av dig om du vill klättra ihop med oss "Värnamoingar". Använd inte mailfunktionen på sidan, den funkar inte. Maila istället till mig på viktorviktor@hotmail.com

Ha det!

Viktor
 
Hej igen!

Jo, kom och tänka på en sak. I krokarna runt Sjöatorp finns en jädrans massa stora klippblock. Dessa borde funka utmärkt att bouldra på. Undersök det gärna, för jag tänker göra det till sommaren. Hör av dig om du hittar något.

Viktor
 
Jag tror det...

... jag och några polare var ute och klipphoppade... hörde du? ??KLIPPhoppade...??? Det var utanför Rydaholm vid den så kallade stenbrottet. Det är en liten vattensamling med en diameter på kanske 50-80meter. Djupet ska vara DJUPT!!!, grejen är att komunen har pumpat ut vatten från "sjön". Jag ska dra ut och kolla, fast med detta rägnandet är den nog redan full igen.
Dan
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.