Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Pannkakor för fjället
- Trådstartare peterparnes
- Start datum
Pannkakor och plättar
vinner på att en skvätt av mjölken byts mot sodavatten eller öl samt att lite mald kademumma tillsätts som kryddning......
Smör utom en knivsudd för smaken kan bytas mot olivolja och fullkornsmjöl ger matigare smet. Saltnypan håller ihop smeten.
Tunn järnpanna lönar sig att medföra då den har bättre stekegenskaper än al-tefleon....Hitta en liten som t ex Wildos.
Enportionskokboken säger 1 ägg per portion.....
vinner på att en skvätt av mjölken byts mot sodavatten eller öl samt att lite mald kademumma tillsätts som kryddning......
Smör utom en knivsudd för smaken kan bytas mot olivolja och fullkornsmjöl ger matigare smet. Saltnypan håller ihop smeten.
Tunn järnpanna lönar sig att medföra då den har bättre stekegenskaper än al-tefleon....Hitta en liten som t ex Wildos.
Enportionskokboken säger 1 ägg per portion.....
Mitt fokus har varit på att få ner vikten. Vandrar med en 9-åring som inte bär så mycket. Därför utgår sodavatten och öl
Raskesven, har du några recept att dela med dig av?
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
Den som söker skall finna! Här är Raskesvens glödkaka m.m.Mitt fokus har varit på att få ner vikten. Vandrar med en 9-åring som inte bär så mycket. Därför utgår sodavatten och öl![]()
http://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=40106&set=lp
Raskesven! Ursäkta mitt inhopp!
God tur!
JAg brukar köra på våffelmix. Innehåller inga konstigheter, smakar helt OK.
JAg brukar köra på våffelmix. Innehåller inga konstigheter, smakar helt OK.
E 500, E 341, E 450, E471, E412, E450a, E475
Vanliga pannkaksmixen från ICA duger gott, steks i flytande margarin som lätt håller några dagar eller kanske t.o.m. någon vecka om det svalkas om natten. Hålla på med torkade ägg och annat; skulle jag aldrig orka och om det upplevs som godare lär det vara ren placeboeffekt. Vad är det för fel på "E" ? Om det fanns bevis på att de var farliga skulle de knappast få användas.
Visst, vissa vi hålla på och laga mat och tycker det är skoj. Andra äter färdiga frystorkade rätter direkt ur påsen. Smaken är som baken...
Sedan skulle jag vilja påstå att att blanda ihop ingredienserna till pannkaka på fjället är nog det minst betungande med att komma iväg. Tog t.ex. helt klart längre tid att smörja kängorna eller att trycka ner sovsäckarna i sina påsar!
mat är gott men det kräver sin tid för att få till det lilla extra!
Sedan skulle jag vilja påstå att att blanda ihop ingredienserna till pannkaka på fjället är nog det minst betungande med att komma iväg. Tog t.ex. helt klart längre tid att smörja kängorna eller att trycka ner sovsäckarna i sina påsar!
mat är gott men det kräver sin tid för att få till det lilla extra!
Liknande trådar
- Svar
- 5
- Visningar
- 977
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg