På jakt efter Helle knivar!

Hej, Är på jakt efter nya Helle knivar,
Kan någon ge mig tips var man kan köpa dessa knivar?

Mest ute efter fjellkniven, fjellbekk, eggen och futura.

mvh

Letat lite efter Helle Viking, verkar inte helt lätt att hitta den - tar tacksamt emot tips på var den kan inhandlas.

Helle knivar

... finns överallt i Norge - där jag tillfälligtvis bor. ;)

Om det fortfarande är intressant (är ju en stund sedan du skrev, jag är ny medlem) så kan du PM'a mig så kan jag säkert hjälpa till. Jag reser hem till Sverige med mycket jämna mellanrum! :)

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
... finns överallt i Norge - där jag tillfälligtvis bor. ;)

Om det fortfarande är intressant (är ju en stund sedan du skrev, jag är ny medlem) så kan du PM'a mig så kan jag säkert hjälpa till. Jag reser hem till Sverige med mycket jämna mellanrum! :)

Tackar för erbjudandet!
Jag har nyss köpt en ny kniv, såg, kolbottenpanna och ny ryggsäck - sen kommer väl snart den lilla forumkniven. Kort sagt - frugan grymtar :)

Men, jag hör nog av mig längre fram - även om jag nog tycker att viking är en lite väl dyr kniv - kan inte hjälpas, den är riktigt vacker.

förståeligt...

det drar fort iväg!

Själv har jag en coop med sportavdelning i närheten, och de verkar mest vilja bli kvitt sina Helle-knivar, har suttit orangea lappar på dem bra länge.

Jag har f.ö. en Helle Jegermester som jag är grymt nöjd med (ok, lite stor kanske, men :cool:) samt att jag ska köpa en Fjellkniven till min kära hustru.

En snabb googling visar Helle Viking till 499NOK her... :)

Bara att säga till! ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips