Storulvån -> Sylarna mitten på mars

Lite OT, men är dina "pjäxvärmare" köpes eller hemgjorda? Någon bild på de?
Alltså det är vanliga överdrag till längdpjäxor, så inget som är motsvarande damasker. Jag minns inte märke nu men typ sådana här:
1769972458970.png

Appropå handskar. Jag har tänkt, men inte ännu provat, att köpa handvärmare för att kunna ta fram och aktivera ifall det blir farligt kallt. Tex vid sånna tillfällen när man inser att man inte har nog varma handskar.
Tex dessa:
Jamen det är smart, det kan man faktiskt ta med sig som säkerhet. De har jag tom liggande ett gäng hemma. Tack, bra tips :)

Jag tycker dessa hjälper när det är riktigt kallt, det blir framförallt ngn form av vindskydd. Men det finns ju också sådana där engångsprodukter som jag lagt vid fötterna (som du tipsade om ovan), de hade jag när det var under 20 minus när jag åkte längdskidor.
En annan sak som hjälpte mig var att jag gick upp en storlek i pjäxorna. De första jag hade var nog precis lite tighta vilket gjorde att det blev dåligt med luft i pjäxan. Tror det hjälper (lite) också.
Jag skall till Vemdalen nu på sportlovet (v7) och det ser ut att bli kyligt, så får plocka fram överdragen till fötterna :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips