Outnorth?

Trist upplevelse, att tänka på vid reklamationer är att du har rätt att få ersättning för direkta (och rimliga) merkostnader pga avtalsbrott.

Jag har själv begärt detta från just Outnorth. I det fallet handlade det om en sovsäck från deras eget märke med viss prestanda, vikt och pris. Säcken jag fick var klart defekt vilket vi efter att jag skickat in säcken var helt överens om (tyget släppte färg och min bror som fick säcken i present blev blå av att sova i den :)). Jag ville då ha en ny säck men då den inte längre tillverkades och inte heller skulle återkomma begärde jag en säck med motsvarande prestanda och vikt. Det kunde de inte ordna och jag stötte på åtskilliga gånger innan jag till sist beställde en säck från Cumulus för att hinna få en säck innan planerad resa. Jag valde då den säck som var närmast i prestanda/vikt. Det var den billigaste lösningen jag hittade för samma pris/prestanda. Den var dock klart dyrare än Outnorth säcken. Därför begärde jag ersättning för den merkostnad (mellanskillnaden) som de direkt orsakat mig, det fick jag.

Dock ska sägas att ovan soppa tog några vändor i mail där jag var trevlig men också mycket tydlig med vad jag begärde, hänvisade till relevant konsumenträtt och gav dem chansen att själva ordna med en ersättningssäck. Hintade även om att jag tidigare jobbat med just att hantera just konsumentfrågor/ARN-reklamationer på ett större bolag.

I fallet där du pga utebliven leverans tvingats hyra utrustning bör du absolut begära ersättning för det. De behöver inte täcka orimliga kostnader men fullt rimliga utgifter är de skyldiga att täcka som är en direkt konsekvens av deras avtalsbrott. Då gäller dock att leveranstiden verkligen var avtalad och att de inte gett besked om att den kunde bli längre vid köp.

/Gustav
 
Nog för att jag har haft mina duster med Outnorth på sistone.
Deras oförmåga att leverera att leverera även artiklar på lager (3-5 dagar som utökades till 5-8 dagar).
Alla "svar" som gavs handlade om byte av affärssystem och lagerflytt, vilket som kund inte intresserar mig det minsta. Det som är för intresse av mig som kund är en adekvat bedömning av estimerad leveranstid.

Verkar som att ilskna inlägg på Outnorth's FB sida gör att man "uppgraderas" i leveranskön.

Detta till trots kommer jag fortsätta handla av dom eftersom jag har varit kund sedan innan sammanslagningen av Get Out & Outnet. Och historiskt sett alltid varit nöjd.

Bara senaste tiden som har varit tuff för Outnorth i relation med kunderna. Hoppas innerligt att de styr upp skutan från det grund de är på väg mot just nu!
 
Nåt fel på kundbemötandet är det inte men ett stort fel på förmågan att leverera! Kundsupporten säger som det är: "Vi vet inte. Du får returnera varorna om dom kommer för sent!"
 
Jag har handlat fån Outnorth åtskilliga gånger utan problem. Senast jag försökte gick det inte bra alls. Lade en beställning, fick bekräftelse omedelbart och sen hände ... ingenting. I två veckor... Efter kontakt med kundtjänst som inte hade några besked alls annullerade jag min order och beställde från annat håll. Två dagar senare kunde jag hämta paketet på ICA.

Hoppas verkligen de får ordning på sina system!
 
!!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!! VARNING !!!

Beställ ej här om du planerar att använda grejerna i år, väntat 3v på min första beställning , som ej kommit och 2 v på min andra beställning som ej inte heller kommit,

LAGERVAROR!!! 3-4 dagar BULLSHITT

Pajat första veckan på semester, fick hyra tält och utrustning för bokade resor och får avboka resten ,

De erbjuder hjälp med att makulera ordern när man frågar varför de dröjer samt 10% rabatt på den fösta försenade order. Lockande när man köpt en komplett camping utrustning för dryga 8tkr och planerat resa 2v senare. Ångrar skarpt att jag inte avbeställde direkt så jag kunde ha chans att hinna köpa leta upp ny utrustning .

Svåra att få tag på ! Minskat öppetider på kundservice och skyller på att de inte har insyn i beställda ordrar , så varför då ens ha en kundservice , bättre att kalla sig makuleringservice då de erbjuder de snabbt in i samtal och på Mail.

Lovar att återkomma under dagen .. ni kan ju räkna ut hur de blev!! Mobilen och mailen stod redo, pling=nej plong= nej


Bättre att erbjuda att ringa ner till lagret och berätta att denna kunden är jobbig som f..N , gör mig en tjänst och packa ihopp hans varor och skicka iväg dom de ligger ju i facken där nere, kunden har även erbjudit sig att själv hämta varorna med men de ville vi inte. Fast han jobbar i lokalerna bredvid på Volvo .

Blir kul att dela denna informationen vidare internt på våran interna sida och göra ett utskick varför jag inte rekomdera detta bolag cirka 6500 personer läser detta dagligen.


Snälla för er skull lägg inte hoppet och mödan på att lägga en order här !väldigt trist och behövs ställa in en sån go semester för att företag är oseriösa.

Kommer maila chefen för detta är inte okej , ett sista hopp har jag att jag får de till midsommar då kan vi har riktigt trevligt vi ser fram emot. Men kommer nog bli besviken då kundservice valde att inte höra av sig efter han skulle ta tag i vad som hänt,

Historier om lager flytt och och att de inte kan se vad som händer , den kommer jag inte att köpa en gång till
Du lät mer än arg. Jag har helt andra erfarenheter av Outnorth. Jag har handlat av dem så länge de funnits. För egen del tycker jag det känns vågat att beställa utrustningen till sin tur endast 2 veckor i förväg.
 
Nog för att jag har haft mina duster med Outnorth på sistone.
Deras oförmåga att leverera att leverera även artiklar på lager (3-5 dagar som utökades till 5-8 dagar).
Alla "svar" som gavs handlade om byte av affärssystem och lagerflytt, vilket som kund inte intresserar mig det minsta. Det som är för intresse av mig som kund är en adekvat bedömning av estimerad leveranstid.

Verkar som att ilskna inlägg på Outnorth's FB sida gör att man "uppgraderas" i leveranskön.

Detta till trots kommer jag fortsätta handla av dom eftersom jag har varit kund sedan innan sammanslagningen av Get Out & Outnet. Och historiskt sett alltid varit nöjd.

Bara senaste tiden som har varit tuff för Outnorth i relation med kunderna. Hoppas innerligt att de styr upp skutan från det grund de är på väg mot just nu!

Svarar på mitt eget inlägg här för att ge en nyanserad bild av mina egna erfarenheter.

Måndag 28/6 la jag en beställning på ett antal lagervaror.
Fredag 3/7 kunde jag hämta ordern på mitt lokala postombud.

Ett litet fall framåt ur min synvinkel 😉
 
Kan Tyvärr bara rek. XXL och vissa Tyska firmor men eft.senaste skatte ide om 25% moms så avtar nog intr att köpa från Utl.
Alt blir Kina bl NH,Alocs och några andra varumärken och ej egen imp på olika ställen då kv kontr brister och mtr kan vara för undermåliga och duger till camping och ej högfjäll och på vintern.
XXl nackd bgr.utbud och std reor och du har snart en egen sportbutik hemma om du ej passar dig.
 
Kan Tyvärr bara rek. XXL och vissa Tyska firmor men eft.senaste skatte ide om 25% moms så avtar nog intr att köpa från Utl.
Alt blir Kina bl NH,Alocs och några andra varumärken och ej egen imp på olika ställen då kv kontr brister och mtr kan vara för undermåliga och duger till camping och ej högfjäll och på vintern.
XXl nackd bgr.utbud och std reor och du har snart en egen sportbutik hemma om du ej passar dig.

D v intr. att lsa. Hlr. m om att XXL ä ba.
 
kan du skriva ut så vi äldre förstår vad det står......
Jag menade att bl. provat den firma som avses och har haft bl.erf av dem men även av bl Adntr på senare fast varit bra tid.då Tysk ordn.gällde nu fick de 2 returer samma dag och en ok den andra blev liggande tills jag hörde av mig själv.
Liknande har ej intr. på XXL och snabb returh.och snabbt åter på konto
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.