Är det någon som vet hur man får oregon att fungera ihop med mapsource? När jag ska installera friluftskartan ( mapsource ) så vill den leta efter gps:en, men hittar den inte... efter o ha läst på i användarmanualen verkar det som att det ska finnas "gränssnitt" inställningar under system menyn i gps:en, men i min finns bara Gps, Språk och batterityp... är det fel i min gps eller i användar manualen?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Oregon problem
- Trådstartare steffe59
- Start datum
När jag tittar
i manualen på www.garmin.com blir jag lite misstänksam. Det står ingenstans i texten under rubriken nedan att det går att ladda ned kartor till enheten. Har Garmin tagit bort den möjligheten?
"Transferring Tracks Waypoints Routes"
Filer kan skickas Enligt rubriken Transferring and deleting files men om det omfattar kartfiler framgår ej.
Thure
i manualen på www.garmin.com blir jag lite misstänksam. Det står ingenstans i texten under rubriken nedan att det går att ladda ned kartor till enheten. Har Garmin tagit bort den möjligheten?
"Transferring Tracks Waypoints Routes"
Filer kan skickas Enligt rubriken Transferring and deleting files men om det omfattar kartfiler framgår ej.
Thure
Jo, det ska gå med kartor också, enligt garmins hemsida ( http://www.garmin.se/productpage_tab1.aspx?pageid=3197 ) så är modellen kompatibel med flera kartor. men även waypoints mm förs ju över via mapsource...
Har försökt nå garmins support... men de verkar inte vilja höra av sig... kanske skulle lämna tillbaks den o köpa en magellan istället...
Har försökt nå garmins support... men de verkar inte vilja höra av sig... kanske skulle lämna tillbaks den o köpa en magellan istället...
Förlorar inget
Jag tror inte att du förlorar nåt egentligen på att köpa en Magellan istället, särskilt som deras kartor verkar vara bättre än Garmins karta.
Enda nackdelen som jag ser det med Magellan är att de har mindre kartområden men det spelar ju ingen roll du oftast är inom en och samma region och använder den.
Jag tror inte att du förlorar nåt egentligen på att köpa en Magellan istället, särskilt som deras kartor verkar vara bättre än Garmins karta.
Enda nackdelen som jag ser det med Magellan är att de har mindre kartområden men det spelar ju ingen roll du oftast är inom en och samma region och använder den.
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
Jag använder mapsource och Oregon, inga problem att tanka kartor eller waypoints. Känner inte igen att mapsource frågar efter GPS vid installation, men då har jag heller inte den senaste versionen av mapsource (och tänker inte uppgradera heller då den har fått mycket kritik, och det verkar som om de flesta som provat byter tillbaka till den äldre versionen).
Har dock för mig att det finns en inställning för överföringen i GPS'en också, kan kolla när jag kommer hem om det fortfarande är obesvarat. Även om den stod rätt i defaultläge.
Dyker GPS'n upp i filhanteraren när du kopplar den till datorn?
Har dock för mig att det finns en inställning för överföringen i GPS'en också, kan kolla när jag kommer hem om det fortfarande är obesvarat. Även om den stod rätt i defaultläge.
Dyker GPS'n upp i filhanteraren när du kopplar den till datorn?
Liknande trådar
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg