Oregon problem

Har kikat i gps'en nu. Under inställningar/system ser det ut så här:
115.jpg

Men då har jag uppdaterat gps'en med den senaste mjukvaran, minns inte hur det såg ut innan.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
GV: Även den versionen av Mapsource kräver att det finns en tidigare installerad version på datorn...

Bogart: Du har två menyval mer än mig! Har du Oregon 200? Misstänker att det är 300 du har... men det borde inte skilja tycker man...

Det är en 300. Men jag håller med, det borde inte skilja, det är ju inga unika 300-funktioner det handlar om.

Installera någon riktig tidig basversion först då, tex 6.8 eller ännu äldre, och uppgradera sedan. (vet ej om det funkar men kan vara värt ett försök).

Har testat att installera flera av de mapsource versionerna, samtliga kräver att det finns en tidigare installerad version.

Bogart, fick du med nått installationsprogram för gps? i min låda fanns bara användarmanualen..

För länge sedan hade jag ett liknande problem med Mupsâs C N.
Lösningen kom frân "Store" och "Jonas L."

"Just run from "update" DVD file cn.exe or cn.msi. Not autorun.exe or setup.exe which will search for previous version."

Du har kanske nâgon liknande möjlighet?

Det var en CD med, fast den innehöll enbart den löjligt tunna manualen på diverse språk, tror jag iallafall. Jag letade bara lite snabbt på skivan när jag insåg att jag behövde en ny mapsource, och det fanns inte.

Ändrar du inställning i gps:en för att kunna jobba mot mapsource? Jag e rätt fundersam angående att de sista två menyvalen saknas i min...

nej, det du ser är grundinställningen, och den har jag inte behövt ändra. Den funkar alltså som vanlig usb-disk i filhanteraren, till mapsource, någon poi-loader eller vad sjutton det var jag körde för att få ner fartkamerorna, samt med extern strömmatning när den sitter i bilen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips