Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Önskar tips på lätt och delbar kajakpaddel i glasfiber
Just delbarheten kan du eftermontera, med en skarvhylsa, då kan du dessutom justera bladvinkel framöver.
Så när du hittat ett skaft och blad du gillar och padedln ev inte visar sig delbar så går det att lösa, själv om du är lite händig, annars löser nog en kajakhandlare åt dig mot skälig ersättning.
Kolfiber är lättare. Föreslår en vingpaddel med små blad. Vingpaddel blir lättare i och med att formen på bladet är mer krökt så det styvar upp. Finns många bra och prisvärda numera. Delningen är också både lätt och stum på dessa paddlar.
ha ha så typiskt utsidan - man tipsar om saker som TS inte ville ha. Han skrev uttryckligen glasfiber men har hittlls endast fått kolfibertips.
lika bra att fortsätta då - mitt tips är att åka till en brädgård och köpa en fin okvistad granplanka och sen hyvla till dig en grönlandspaddel. Billigare, roligare och minst lika effektiva.
Biłliga delbara paddlar har inte sällan en delning som både glappar och är tung eller svår att öppna. Med pressad budget skulle jag föredra en paddel utan delning.
Min uppfattning är att diskussionen blir mkt bättre om deltagarna vidgar frågeställningen lite från trådstartarens initiala inlägg.
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...